2014 a rúzs éve lesz

Zanza!

2013 legsikeresebb sminkterméke egyértelműen a rúzs volt – állítják szakértők sminktrendekre és eladási statisztikákra hivatkozva. A legtöbb nő nem 3D-s körömlakkra vagy póthajra, hanem minőségi rúzsra ruházott be, köszönhetően az olyan talpig kikent celebnőknek, mint Rihanna vagy Beyoncé – írja a Huffington Post.

shutterstock 158499740
Fotó: Shutterstock

A rúzsok váratlan sikerének köszönhetően 2014-re valószínűleg még jobban belendülnek majd a gyártók és nemcsak újabb színárnyalatokkal, hanem olyan különlegességekkel is készülnek a potenciális vásárlók számára, amikre valószínűleg semmi szükségük.

2012-ben csaknem 768 millió dolláros bevétellel egyértelműen a körömlakk volt a piacgyőztes, ami 32%-os javulást jelent a 2011-es profithoz képest. Így a körömápolás hamarosan a leggyorsabban növekvő szegmenssé vált a szépségiparon belül, ezért 2013-ra minden magára valamit is adó márka a körmökre fókuszált. 

A várakozással ellentétben viszont 2013 mégsem a körmöknek kedvezett. A Women's Wear Daily szerint a rúzs- és körömlakk-eladások évközben nagyjából egálban voltak, a spekulációkkal ellentétben folyamatosan nőtt az ajakápolókra a kereslet. A rúzsok teljesen letarolták a csillogós-repedezős-gél és körömágyápoló lakkokat, eladási mutatójuk megduplázódott.

2013-ban a klasszikus vörösön kívül a neonszínek, főleg a narancs és az élénkrózsaszín voltak a legnagyobb befutók, de Jennifer Lopez úttörőként még a sárgát is bevállalta. Szerintünk még Rihanna MAC kollaboriációja is nagyot dobott az ajakfestők népszerűségén és még az is kedvet kapott a kipróbálásához, aki addig idegenkedett volna tőlük.

Rihanna és a MAC kollaborációja nagyban hozzájárult a rúzsok 2013-as diadalához.
Rihanna és a MAC kollaborációja nagyban hozzájárult a rúzsok 2013-as diadalához.Fotó: MAC / www.mac.com

A rúzsnak egyébként már a régmúltban is nagy jelentőséget tulajdonítottak: először a Görög Birodalom idején használták, ekkor a pirosra rúzsozott száj a prostituáltak megkülönböztető jegyeként szolgált, ellenben a Római Birodalomban státuszszimbólumként működött, melyet férfiak is előszeretettel viseltek.

1650-ben az Angol Parlament kísérletet tett a rúzs viselésének megtiltására, ám a törvényjavaslat végül csúnyán megbukott. A sminktermék népszerűségét mi sem mutatja jobban, mint hogy maga George Washington is szívesen használta – igaz, az ő idejében még parókát is hordtak.

II. Erzsébet királynőnek 1952-es koronázási ceremóniájára saját színárnyalatot kevertek, ami tökéletesen passzolt a koronázási palásthoz, de Elizabeth Taylor, Marilyn Monroe és Liza Minelli is sokat hozzátett az ajakápoló népszerűségéhez.

Rúzsra mindenképpen érdemes beruháznia jövőre, de válasszon minőségit és semmiképpen se az internetről rendeljen. Az sem hátrány, ha megtanulja rendesen felkenni, na és persze viselni is tudni kell. Kíváncsian várjuk, mivel rukkolnak elő a márkák jövőre: van egy olyan érzésünk, hogy az innovációk fele teljesen felelsleges, viszont meglehetősen költséges lesz.

Blogmustra