Vásároljon magas sarkú cipőben, ha jól akar dönteni

Állandóan mínuszban van a számlája, mert nem tud ellenállni a boltokban sorakozó áruk csábításának? A Utah államban található Brigham Young University marketinggel foglalkozó szakemberei szerint nem kell mást tennie, csak felvenni egy tűsarkú cipőt, és máris jóval megfontoltabb döntéseket tud majd hozni.

„Ha ön sokszor túlköltekezik, nem bír mértéket tartani, akkor talán érdemes magas sarkú cipőben vásárolni” – vonta le a döbbenetes következtetést Jeffrey Larson, az egyetem egyik oktatója. Nem, nem azért, mert egy kényelmetlen cipőben megpróbáljuk minél hamarabb lezavarni a vásárlást, hanem azért, mert ha fokozottabban kell ügyelni az egyensúlyunkra, akkor valami oknál fogva sokkal jobban átgondoljuk döntéseinket. Ugyanilyen hatása van annak is, ha közvetlenül jógázás után megyünk az üzletekbe, vagy sokat használjuk a mozgólépcsőt, de bármi jó, ami kicsit próbára teszi egyensúly-érzékünket.

tk3s 10574847

A kutatás során a szakemberek egyébként többféle módszert is alkalmaztak. Az alanyoknak például úgy kellett az interneten vásárolgatniuk, hogy székükkel egyensúlyoztak, és többségük az olcsó, de kicsi, valamint drága és nagy televízió helyett inkább olyan készüléket választott, amelynek a mérete és az ára is viszonylag baráti volt. Egy másik alkalommal egy lábon kellett állniuk vagy úgy tettek fel nekik kérdéseket, hogy olyan Wii Fit játékokkal játszottak, amelyek az egyensúly-érzéket teszik próbára. Az eredmény ugyanaz volt ebben a két esetben is, mint a televíziós-székes kísérletnél.

És hogy valójában mi a lényege ennek az egésznek? A kutatók szerint jó, ha mindenki tisztában van azzal, hogy mi minden van ránk hatással, amikor döntéseket hozunk, hiszen így talán okosabban evickélünk majd az át az életen. Az már ugye nem titok, hogy részegen például nem érdemes vásárolgatni, mert csúnya lesz a másnap. A szakemberek természetesen ezzel a problémakörrel is behatóan foglalkoztak, főleg, ami az internetes vásárlásokat és az ital kapcsolatát illeti. Egy korábbi felmérés szerint a britek fele már vásárolt online részegen, és állításuk szerint többet költöttek ilyen állapotban, mintha józanul ültek volna a gép elé. A megkérdezettek ötöde egy alkoholos akció után pedig arra sem emlékezett, hogy mit rendelt.  Persze nem mintha józanul nem lehetne szintén óriási hibákat elkövetni shoppingolás közben, ezekről itt olvashat.

Tetszik önnek a Dívány Tejben-Vajban blogja?

Keressen bennünket a Facebookon, így nem marad le egy érdekes posztunkról sem!
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek