Vásárolj tréningben, azt fogják hinni, celeb vagy

Zanza!

Egy harvardi kutatás szerint azokat a vásárlókat, akik edzőruhában térnek be egy boltba nézelődni, sokkal valószínűbb, hogy hírességnek nézik az eladók, mint azokat, akik elegáns ruhákban érkeznek – írja Huffington Post. Ezt aztán Piros Edzőcipő-hatásnak nevezték el.

A felmérésbe a három szerző, Silvia Bellezza, Francesca Gino és Anat Keinan 52 milánói boltost vont be, akik olyan elegáns butikokban dolgoztak, ahol mondjuk Armanit, Burberryt, Christian Diort vagy Valentinót árultak.

A kutatásban egy elképzelt női vásárolóval kapcsolatban kellett kérdésekre válaszolniuk. A kontrollcsoport egyik felének azt mondták, hogy ez a nő elegáns ruhában lesz, bundával és Rolex órával, a másiknak pedig, hogy edzőcuccban érkezik és mondjuk Swatch-csal. 

Azok, akiknek azt mondták a vásárlóról, hogy tréningruhában lép a boltba, azt gondolták, hogy több pénzt fog elkölteni és sokkal valószínűbb, hogy híresség. És hogy miért? "A tehetős emberek néha nagyon trehányul öltöznek, hogy a felsőbbrendűségüket ezzel szemléltessék" – mondta például az egyik eladó. "Ha ilyen slamposan be mersz lépnek egy ilyen butikba, akkor tuti, hogy vásárolni is fogsz valamit."

153631543
Fotó: Arnaldo Magnani / Europress / Getty

Ez valószínűleg rossz hír azoknak, akik minden szart öszevásárolnak, hogy úgy nézzenek ki, mint a hírességek, ugyanis – mint kiderült – ők éppenhogy azzal fejezik ki a társadalmi státuszukat, hogy nem feltétlenül hordják ezeket. Elégetni persze nem kell drágább cuccaikat, mindez valószínűleg azért is van, mert mostanában újra divatba jött az edzőcucc.

Tetszik önnek a Dívány Tejben-Vajban blogja?

Keressen bennünket a Facebookon, így nem marad le egy érdekes posztunkról sem!

Blogmustra