Egy harvardi kutatás szerint azokat a vásárlókat, akik edzőruhában térnek be egy boltba nézelődni, sokkal valószínűbb, hogy hírességnek nézik az eladók, mint azokat, akik elegáns ruhákban érkeznek – írja Huffington Post. Ezt aztán Piros Edzőcipő-hatásnak nevezték el.
A felmérésbe a három szerző, Silvia Bellezza, Francesca Gino és Anat Keinan 52 milánói boltost vont be, akik olyan elegáns butikokban dolgoztak, ahol mondjuk Armanit, Burberryt, Christian Diort vagy Valentinót árultak.
A kutatásban egy elképzelt női vásárolóval kapcsolatban kellett kérdésekre válaszolniuk. A kontrollcsoport egyik felének azt mondták, hogy ez a nő elegáns ruhában lesz, bundával és Rolex órával, a másiknak pedig, hogy edzőcuccban érkezik és mondjuk Swatch-csal.
Azok, akiknek azt mondták a vásárlóról, hogy tréningruhában lép a boltba, azt gondolták, hogy több pénzt fog elkölteni és sokkal valószínűbb, hogy híresség. És hogy miért? "A tehetős emberek néha nagyon trehányul öltöznek, hogy a felsőbbrendűségüket ezzel szemléltessék" – mondta például az egyik eladó. "Ha ilyen slamposan be mersz lépnek egy ilyen butikba, akkor tuti, hogy vásárolni is fogsz valamit."
Ez valószínűleg rossz hír azoknak, akik minden szart öszevásárolnak, hogy úgy nézzenek ki, mint a hírességek, ugyanis – mint kiderült – ők éppenhogy azzal fejezik ki a társadalmi státuszukat, hogy nem feltétlenül hordják ezeket. Elégetni persze nem kell drágább cuccaikat, mindez valószínűleg azért is van, mert mostanában újra divatba jött az edzőcucc.
Tetszik önnek a Dívány Tejben-Vajban blogja?
Keressen bennünket a Facebookon, így nem marad le egy érdekes posztunkról sem!