Mégsem olyan menő az online vásárlás

Zanza!

Egy nemrég készült felmérésből kiderült, hogy az egyre hétköznapibbá váló online vásárlás korántsem mindig zökkenőmentes. Nagy bosszúságot okoz ugyanis az ügyfeleknek, hogy felbontva a kiszállított csomagot nem a megfelelő méretű vagy színű ruhával találják szembe magukat. De gyakran előfordul olyan eset is, amikor egy egészen más terméket küldenek a megadott címre, mint amit megrendeltek.

A HuffPost Style, együttműködve a YouGov-val 1000 amerikai felnőtt nőt és férfit kérdezett meg az internetes és bolti vásárlási szokásaikról. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy az online vásárlás nem is olyan vadul népszerű, mint az gondoltuk:

  • A válaszadók 32 százaléka még soha nem vásárolt online
  • A válaszadók 22 százaléka évente egyszer vásárol online boltban
  • A válaszadók 34 százaléka évente többször vásárol online boltban
  • A válaszadók 2 százaléka csak online vásárol
  • A válaszadók 34 százaléka csak boltban vásárol
  • A válaszadók 14 százaléka azonos arányban vásárol online és boltban
Az Amazon.com elosztó raktára
Az Amazon.com elosztó raktáraFotó: Matt Cardy / Europress / Getty

Az eredmények láttán felmerül a kérdés, hogy akkor miért vagyunk annyira odáig attól, ha egy klikkeléssel bevásárolhatunk? Az online vásárlás mellett olyan csábító érvek szólnak, mint az időspórolás, az ingyenes kiszállítás és a professzionális ajándékcsomagolás (általában felár ellenében). Az emberek mégis úgy tűnik, hogy egyre inkább csalódottak, nem barátkoztak meg a személytelen szolgáltatással, ami csökkenti a vásárlás élményét, ráadásul hibákat is szül.

Ön milyen gyakran vásárol online?

  • Fele-fele arányban, attól függ mire van szükségem 406
  • Inkább üzletben vásárolok 274
  • Csak online vásárolok 45
  • Még sosem vásároltam online 33

„Szeretjük az üzletek kirakatait nézni és élvezni a vásárlás örömét. Ahelyett, hogy az életünket megkönnyítené, a webes vásárlás csak bonyolítja. Méghozzá egy újfajta, bosszantó módon" – mondja Laura Pastrana az online Qvit.com áruház egyik vezetője. Ennek ellenére a Quit.com mégis nagy erőket fektet egy újfajta avatar kidolgozásába, mellyel könnyebb virtuálisan ruhát próbálni.

Persze vannak kivételek is, tavaly több online szolgáltató, többek között a J.Crew valamint az LL Bean, a Net-a-Porter és a Nordstrom is elismerést kapott remek ügyfélszolgálatáért.

Tetszik önnek a Dívány Tejben-Vajban blogja?

Keressen bennünket a Facebookon, így nem marad le egy érdekes posztunkról sem!

Blogmustra