Íme a tervező, aki kultikont csinált David Bowie-ból

Zanza!

Nemrég mutatták be a Victoria & Albert Museumban azt az YKK által szponzorált egy estés előadást, melynek keretében Kansai Yamamoto egy látványos élő show-val tért vissza a londoni kifutóra.

A 69 éves tervező 1971-ben robbantott divatforradalmat, azzal, hogy ő volt az első japán designer, aki bemutathatta kollekcióját Londonban, éppen egy évtizeddel megelőzve olyan neves divatházakat, mint Rei Kawakubo, a Comme des Garçons vagy Yohji Yamamoto.

Tetszik önnek a Dívány Tejben-vajban blogja?

Keressen bennünket a Facebookon, így nem marad le egy posztunkról sem!

Yamamoto mégis azzal vált leginkább világhírűvé, hogy ő készítette David Bowie androgün és futurisztikus színpadi jelmezeit a kultikussá vált Ziggy Stardust turnéra 1972-ben.

A nemrég Londonban adott shown az egyik legismertebb Bowie lemez – az 1973-es Aladdin Sane névre keresztelt album és turné – kosztümjeinek, a fekete-fehér selyemkimonók, sci-fibe illő csíkos PVC kezeslábasok, illetve a testhezálló, cikk-cakk mintás overálok újragondolt változatait mutatta be a közönségnek a manapság inkább színpadi produkciókat rendező Yamamoto.

Az euforikus hangulatú bemutatón készített riportot a hagyományos és a modern elemeket előszeretettel ötvöző tervezővel a Dazed & Confused egyik szerkesztője, Laura Hawkins.

A bemutatód nagyon színpadiasra sikerült, a performansz melyik része az, amit feltétlenül át akarsz adni a közönségnek?

Ha látom, hogy a show után az emberek jól érzik magukat, akkor azzal valóra vált az álmom. Igyekszem a ruhákon kívül mindig valami többet is átadni. Ez olyan, mint amikor beleszeretek valakibe, de idővel nem emlékszem arra, hogy mit viselt akkor. Inkább a belső értékekre, gondolatokra fókuszálok.

Hogyan definiálnád a saját ízlésedet?

Nagyon erős a személyiségem, nem érzem magam egy fekete-fehér embernek. Amikor a bemutatóimon gondolkodom, akkor azt általában a színek határozzák meg. Mielőtt 1971-ben Londonba jöttem volna, sok időt töltöttem a Pápua Új-Guineai dzsungelben, ahol nagy hatással voltak rám az élénk színű madarak.

Te tervezted David Bowie 1973-as Aladdin Sane turnéjának jelmezeit. Milyen hatással volt ez az együttműködés a karrieredre?

David Bowie-nak és nekem hasonló a világlátásunk, ezért hamar megtaláltuk a közös hangot. Azok a zenészek, akik a legjobbak akarnak lenni, azok a legjobbat is akarják viselni.

A kilencvenes években elfordultál a divatvilágtól és inkább színpadi „Super Showkban” gondolkodtál. Mi volt az oka annak, hogy beszálltál a szórakoztatóiparba?

Hiszek abban, hogyha egymástól eltérő különböző műfajok együttműködnek, akkor sokkal maradandóbbat tudnak alkotni, mint külön-külön. Ezért vágtam bele a Super Showba. Szeretem nézni az Oscar-díj átadást, mert ott az ész hatalmát ünneplik. A divat nem tud mindent megmutatni, néha meg kell spékelni valamivel.

Blogmustra