Ki az az Isabel Marant?

Zanza!

Csütörtökön a H&M-ben polcokra kerül az Isabel Marant kollekció, ön mit tud a tervezőről? Hallott róla korábban? Itthon a luxusmárkák között ritkán emlegetik a francia Marant munkáit, pedig a könnyed francia sikk nagyasszonyaként tartják számon mindenhol a 46 éves tervezőt. Még akkor is, ha konkrétan Marant ruhával eddig nem találkozott, biztos látott már rojtos bokacsizmát sok nőn – pár éve terjedt el a fast fashion üzletekben – és talán önnek is van magasított talpú edzőcipője, ami tavaly jött be igazán a divatba és azóta se akar kikopni. Marant általában magának tervez, azaz olyan ruhákat dob piacra, melyeket ő szívesen hord: ő pedig a kényelem híve, könnyen kombinálható, laza, szürkés ruhákat visel, alig sminkel, haját nem festi.

Tetszik önnek a Dívány Tejben-vajban blogja?

Keressen bennünket a Facebookon, így nem marad le egy posztunkról sem!

A Studio Berçot-ban tanult 1985-től, elsőként bizsu- és kiegészítő-kollekciót készített saját neve alatt. 1987-től Michel Klein párizsi tervezőnél gyakornokoskodott, 1990-ben állt elő saját kollekcióval, Twen márkanév alatt. 1991-ben ezzel a márkával már bekerült a Vogue-ba, 1995-től pedig saját néven folytatta a tervezést. „Márkám apránként fejlődött, se nem túl gyorsan, se túl lassan. Azt választottam, hogy lépésről lépésre építem fel a divatházam, úgy hogy teljes szabadságot élvezek” – írja magáról honlapján Marant.

A párizsi laza sikk mellett a népies, törzsi minták használata is jellemző Marantra, akinek stílusán nyomott hagytak gyerekkorában tett afrikai, ázsiai, indiai és karibi utazásai. A divatújságírók mellett Sienna Miller és Rachel Weisz is nagy rajongója a tervezőnek, akinek cipői mellett skinny- és répafarmerei, áttetsző felsői, bőrszoknyái- és nadrágai a legsikeresebbek celebkörökben. Férje Jerome Dreyfuss táskatervező, 2003-ban született közös gyerekük, Tal. Párizsban már 4 butikja van Marantnak, de New Yorkban, Hongkongban, Tokióban és sok más nagyvárosban is vannak üzletei – Budapesten sajnos még valószínűleg tervben sincs egy Marant-butik.

Lassú, de biztos siker

Bár éktalpú edzőcipőinek mása minden boltban visszaköszön, neve nálunk mégsem annyira elterjedt, mint lehetne, de sokáig komoly probléma volt Marant számára az is, hogyan érjen el szélesebb vásárlókört hazájában. Emmanuelle Alt, a francia Vogue divatszerkesztője, Marant régi barátja segített a tervezőnek, és olyan szetteket állított össze, melyek felkeltették az emberek érdeklődését. „Nem erősségem a ruhák összekombinálása. Emnmanuelle ebben profi. Vicces, hogy pont azt a képet sikerült kialakítania a márkáról, amit mindig is szerettem volna” – mondta Marant a Vogue-nak 2010-ben. 2011-ben a rojtos kiscsizmákra már várólista alakult ki – most a H&M-ben 59990 forintért mi is szerezhetünk ilyet –, a szegecses Otway bokacsizmákat pedig azóta se lehet levakarni a hírességekről.

Marant diadalmenete valahol 2010 tájékán kezdődött, amikor a Wall Street Journal is beszámolt a szegecselt, háromszög-sarkú Otway csizma sikeréről, Kate Moss lett az őszi kampány arca és Alexa Chung kifejtette a Vogue-ban: mindent megvesz, azt is, amire Marant csak ránézett! 2012-ben párizsi butikja 21500 négyzetméteresre bővült, és elkészült a híres, hírhedt wedge sneaker, azaz éktalpú edzőcipő. A siker a H&M-es kollaborációval folytatódik: Marant így már komoly tömeget ér el, talán mondhatjuk, hogy ha ettől nem lesz szélesebb vásárlói köre, akkor semmitől, és végre azok is megjegyzik nevét, akik ugyan éktalpú cipőben járnak, de eddig nem hallottak még a lábbeli feltalálójáról.

Mit kapunk csütörtökön?

Érdekes egyébként, hogy a H&M kollekcióban pont ilyen cipő nincs, vannak viszont olyan ikonikus darabok, melyek igazán jellemzőek Marantra: etnós mintákkal díszített dzsekik, szürke tréningfelsők, laza nadrágok és törzsi mintákkal díszített farmerek, csak hogy pár dolgot említsünk. „Ez az együttműködés nagyszerű lehetőség volt számomra, hogy újra elkészítsem azokat a darabokat, melyeket igazán szeretek és megosszam őket egy szélesebb közönséggel. Sose készítettem még teljes férfiszetteket, ez az első alkalom, hogy ilyesmit tervezek” – mondta a tervező egy vele készült H&M videóban.

Marant kiegészítő-tervezőként való indulására emlékeztethetnek az ezüstös bizsuk, a kidolgozott övek; a celebkörökben óriási sikert elérő bőrnadrágok olcsóbb verziói is kaphatóak lesznek csütörtökön. A háromszögsarkú rojtos bokacsizmáért biztosan lesz tolongás, az meg majd kiderül, hogy a férfi- és gyerekruhákat milyen elánnal kapkodják el a magyar vásárlók. A franciák már biztos fenik rájuk a fogukat, és le merjük fogadni, hogy a londoni H&M-ek előtt is elkezdenek már szerda éjjel sorba állni a divatáldozatok – meg azok, akik eBayen már el is adtak olyan Marant cuccokat, amik még a boltokba se kerültek.

Blogmustra