Nagy karrier állhat a tudatos divatbloggerek előtt

Zanza!

A divatiparban egyre nagyobb teret kapnak a bloggerek. Amikor a szakma bloggerekről beszél, gyakran a személyes stílus-blogokra utal, olyan oldalakra, ahol a divatmániások magukról és az aznapi outfitjeikről tesznek fel fotókat. A blogger azonban egy szörnyen pontatlan kifejezés, mivel nem egyértelmű, hogy divatkritikust, fotóst vagy divatújságírót értünk a szó alatt.

Például számos újságíró szerkeszt blogot, de ettől még hiba lenne bloggernek hívni őket, bár az tény, hogy egyre kevesebb a különbség a blogok és divatmagazinok között, sőt, előbbiek egyre nagyobb teret kapnak – írja buzzfedd.com.

A legtöbb trendmániás írónak már sokkal több ez, mint egyfajta hobbiblogolás. A divatra fókuszáló oldalak közül a jobbak inspirálni és ösztönözni szeretnék az embereket arra, hogy bátrabban és személyre szabottabban öltözködjenek, de híreket is közölnek, mint például az Into the Gloss, a Business of Fashion vagy a P.S. I Made This.

Ők kiváló designnal rendelkeznek, első kézből számolnak be a legtrendibb eseményekről és egyre nagyobb hozzáférésük van a világ legfontosabb embereihez és divatbemutatóihoz. Már jóval erőteljesebbek a mezei blogoknál, képzett szerkesztőkkel dolgoznak és mint az iparág legolvasottabb oldalai, a hirdetők is szép számmal vannak jelen felületeiken.

Azt, hogy a blogolás egy szakma lett, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy néhány évvel ezelőtt a stílust formáló bloggerek elkezdtek felbukkani a divathetek első soraiban. Ez a divatvilág belterjes világában gyakran felrázza az állóvizet, felfordulást okozva azzal, hogy már a kívülállók is megtekinthetik a bemutatókat. A ranglétra alsó fokáról felkapaszkodott elegáns fiatalokat az internetnek hála befogadták, több ezren kíváncsiak makulátlan szereléseikre, esztétikailag kellemes divatfotóikra és véleményükre.

Internetes divathírességnek lenni karriert jelent, amire a bloggerek is hamar rájöttek. A hobbinak indult műfajból munkát építettek, pénzt keresnek az oldalra kitett hirdetésekből, könyvet írnak, kapszulakollekciókat terveznek, kampányfotózásokon és exkluzív partikon vesznek részt, ahol még több hasznos ismeretségre és befektetőre tesznek szert.

A divatiparban mégis még mindig számos ember ül, akik csendben forgatják a szemüket bloggerek láttán, megundorodva a médium szégyentelen nárcizmusától. Pedig a legsikeresebb bloggerek oldala egyfajta márkává nőtte ki magát, Rumy Neely, a Fashion Toast szerkesztője aláírt egy szerződést a Next modellügynökséggel és a Forever 21 arca lett. Az ambíciózus Bryanboy rendszeresen feltűnik az amerikai Topmodell leszek című műsorban. A több nyelvű blogot üzemeltető The Blonde Salad szerkesztője, Chiara Ferragni pedig a Nike szépségnagykövete volt az elmúlt szezonban.

Az ilyen jellegű felkérések nem feltétlenül jelentenek rosszat a bloggereknek, hiszen valószínűleg nem szeretnének egész életükben blogolni, hanem tartós karriert várnak munkájuktól, mely idővel túlmutat majd egy weboldalon. Kihasználva hírnevüket a későbbiekben akár modellügynökként, márka tanácsadóként vagy akár stylistként is folytathatják majd karrierjüket.

Blogmustra