Patinás márkákat kebelez be a hipszterség

Az Instagramon és a Tumblr-en futótűzként terjednek az olyan ironikus felirattá átköltött világmárkák logói, mint például a Ballinciaga (Balenciaga), Giraunchy (Givenchy) vagy a Bodega Vendetta (Bottega Veneta). Bár az érintett divatházak simán pert indíthatnának védjegyük sérelméért, mégsem teszik: inkább ők maguk is hasonló pólókban krúzolnak egy kis önreklámért, közben pedig azok is boldogan lecsapnak rájuk, akik az eredeti márkát nem engedhetik meg maguknak.

Balenciaga helyett Ballinciaga, Céline helyett Céfie, Jill Sander helyett pedig Ill Sander feliratok díszítik a legnagyobb divatmárkák jól ismert logóit egy újabb pólóőrületnek köszönhetően. Az akció mögött egy Conflict of Interest (C.O.I.) New York elnevezésű cég áll, azt viszont már nem tudni, magát a vállalatot ki mozgatja.

Egyelőre csak annyi világos, hogy a cég 2012 elején alapult, honlapjukon pedig azon viccelődnek, hogy raktárépületek és konténerek kifosztásából származnak a forgalmazott cuccok. Az átírt márkák ötlete olyan gyorsan elterjedt, amire még maguk az anonymusi kitalálók sem számítottak anno, viszont az is igaz, hogy az Instagramhoz hasonló közösségi portálok nélkül közel sem arathattak volna ekkora sikert.

A tervezők számára kifejezetten fontos, hogy kilétük továbbra is titokban maradjon, állításuk szerint ugyanis a háttérből sokkal jobban meg tudják figyelni, éppen mire van igény a piacon. "A márkánk körüli titokzatosság csak még misztikusabbá teszi az egész jelenséget. Elképesztő, milyen gyorsan mindenki a magáénak érezte az ötletet, izgalmas látni, hogy nem csak a hétköznapi vásárlók, hanem a legnagyobb tervezők és magazinok szerkesztői is simán a mi pólóinkba bújva végzik a munkájukat."

Ezt a Ballinciaga felsőt már 12 ezerért beszerezheti a márka weboldalán.
Ezt a Ballinciaga felsőt már 12 ezerért beszerezheti a márka weboldalán.www.coi-nyc.com

És valóban: ahelyett, hogy a márkák kreatív igazgatói őrjöngve követelnék részesedésüket a dologból – mert azért lássuk be, nem nagy kunszt frappáns megfelelőt találni a Givenchyra – ők is szépen beálltak a sorba. Döntésük valahol logikus lehet, hiszen a pólók nem kis reklámot csapnak az egyébként is közismert világmárkák körül, aki pedig nem engedheti meg magának az eredeti Givenchyt, 12 ezerért még beruházhat egy Giraunchyra. A pólók ára átlagosan azért elég borsos, 60 dollár alatt (12 ezer forint) semmit sem találni, legtöbbe a Kenzo és Jill Sander mutációk, azaz a Benzo és az Ill Sander felsők kerülnek.

Melyik képzelt márkát választaná?

Ezek után az sem lenne meglepő, ha a fiktív, egyelőre csak ironikus és többnyire hipszterek által követett márkák tényleges branddé nőnék ki magukat: árban az átlagembernek is elérhetőek, ami nagy előnyt nyújthat a luxusmárkákhoz képest. Az viszont a jövő zenéje, képes lesz-e a C.O.I. és annak rejtélyes tervezője hasonló jó témákkal előállni. Ha felkeltette érdeklődését, itt tud böngészeni a pólók között, amiket Magyarországra is szállítanak.

Oszd meg másokkal is!
Mustra