OFFLINE

Ezek az elmúlt szezon legszembetűnőbb koppintásai

2013. szeptember 4., szerda 16:36

A tavaszi-nyári szezon sem múlt el koppintások nélkül a divatvilágban. A más tervezőktől való ihletmerítés, munkásságuk előtt való tisztelgés, illetve annak illendősége jó ideje foglalkoztatja a divatmániásokat. Összegyűjtöttük a legújabb nyúlásokat, nézze melyek voltak a legszembeötlőbb hasonlóságok 2013 nyarán!

Kezdjük az egyik legjobbal, ahol már a per is elkezdődött: a Penelope Cruzzal reklámfilmet rendeztető Agent Provocateur a Kimberly Londonnal áll perben, mivel a márka piacra dobta az ő népszerű, Mazzy bikinijének olcsóbb változatát.

„Meg szeretnénk védeni a márka és a tervezők szellemi tulajdonát” – nyilatkozta az ügyről a Daily Telegraphnak az Agent Provocateur vezérigazgatója, aki feltételezhetően amiatt aggódik, hogy az általuk 390 fontért, 136.920 forintért piacra dobott szexi kétrészes-pántos fürdőruhát Kimberly Garner töredékáron, 85 fontért, azaz 29.840 forintért árulja üzletében „Monaco” fantázianéven. A fiatal designer a brit Metro újságnak erősítette meg a közelmúltban, hogy megvédi termékét a bíróságon a luxus fehérneműmárkával szemben – ahogy elnézzük a képeket, nem lesz könnyű dolga.

Bár nagyra értékeljük, hogy a fast-fashion márkák fáradhatatlanul azon dolgoznak, hogy a vevőik – akik nem engedhetik meg maguknak a neves divatházak designer darabjait – minél gyorsabban és olcsóbban hozzájussanak a legújabb divathoz, mindig vannak olyan márkák, akik túl messzire mennek és szinte semmit nem változtatnak a kifutókon látott ruhákon. Ilyen darabbal rukkolt elő a szezonban az itthon nem kapható Nasty Gal is, melynek tervezői Marc Jacobs 2013-as tavaszi kollekciójának egyik fekete-fehér csíkos miniruháját koppintották le.

A cakkozott aljú darabot Marc Jacobs még tavaly ősszel mutatta be a New York-i divathéten. A mindössze 85 dollárra, 15.245 forintra beárazott ruha csak hosszban különbözik Jacobsétól: a tervező egy bugyit alig takaró szuperminit, a Nasty Gal pedig egy három hüvelykkel hosszabb, ruhaként hordható verziót dobott piacra. A közelmúltban a márka nyilvánosan is bocsánatot kért a kirívó eset miatt, ami kedves gesztus, de korántsem jelenti azt, hogy a Nasty Gal következő kollekciójában ne szúrnának ki hasonló ügyeskedést.

Mit gondol a koppintásokról?

  • 72
    Örülök, hogy elérhető áron vásárolhatok
  • 47
    Ez a szellemi tulajdon megsértése
  • 31
    Attól függ,mennyiben más, mint az eredeti
  • 122
    Ha a divatházak nem lennének ilyen drágák, nem lenne rá szükség

A Los Angeles-i székhelyű online bolt ugyanis nem először keveredett jogi perbe szellemi tulajdon megsértése miatt.

Bár a legtöbb ruhatervvel ellentétben a designer ékszerek automatikusan szerzői jogvédelem alatt állnak, a Nasty Gal mégis megirigyelte Gemma Redux és Fenton Fallon 'Microspike Biker Choker' névre keresztelt nyakláncát és legyártotta annak szinte pontos mását. A hasonló design már csak azért is bátor húzás, mivel az ékszer eredetije bejárta a világot, divatlapokban, TV-showkban, a Gossip Girl című divatsorozatban, Rihannán és Michelle Obamán is látható volt az elmúlt időszakban. A tervezők undorítónak titulálták az esetet, a Nasty Gal pedig eltávolította a vitathatatlanul jogsértő nyakláncot honlapjáról. Valószínűleg Alexander Wang cipőjének kistestvérével is ezt fogják tenni – nézze meg ag alériában, miről is van szó!

A spanyol fast-fashion márkát, a Zarát sem kell félteni, ha ihletmerítésről van szó. Legutóbb a fashion-law.org lett figyelmes egy mély V-nyakkivással készült ruhára, melyet Kimberly Ovitz mutatott be a divathéten Alban fantázianéven. A vállnál geometrikus kivágású darab a divatháznál 495 dollárért, 110.860 forintért, míg a Zarában 13.215 forintért volt kapható a nyári szezonban. A színváltoztatáson kívül egyetlen különbség talán annyi, hogy Ovitz az USA-ban varratja kollekcióit, míg az Inditex a távol-keleten.

A Zarában is felbukkant átlátszó műanyag clutchok miatt pedig a celebnők új cipészének, Charlotte Olympiának fájhat a feje. A brit designer által három évvel piacra dobott kiegészítő kék, arany, zöld árnyalatban megjelent a milánói férfi divathéten, a Chanel, a Fendi, a Gucci és Valentino kollekciójában, illetve nem meglepő módon az eredeti ár töredékéért a Nasty Gal és az Inditex kínálatában is. Ön mit gondol az effajta tervezői vitákról? Elítéli vagy örül neki, hogy potom pénzért hozzájuthat a legújabb divathoz? Szavazzon!

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta