Húsz év alatt két kosárméretet nőtt az amerikai nők melle

Zanza!

tk3s 63304028
Fotó: . / Northfoto

Tavaly egy brit kutatás adatai mutattak rá, hogy a Közép-Angliai és Írországban élő nők 75B-ről 75E-re cserélték le melltartóik kosárméretét, míg Skóciában és a déli régióban mindössze két mérettel nőttek a mellek.

Ezúttal Amerika egyik legnépszerűbb fehérnemű márkája, az Intimacy készített egy felmérést az átlagos melltartó méretekkel kapcsolatban, melyből kiderült, hogy az elmúlt húsz évben 34B-ről (75B) 34DD-s (75 DD) méretre cserélték melltartóikat nők.

„A súlygyarapodás és a mellimplantátumok népszerűsége is szerepet játszott a mellnövekedésben, de a legmeghatározóbb tényező, hogy a nők nem minden esetben választanak megfelelő kosárméretet. Valószínű, hogy felvilágosultabbak lettek az elmúlt években” – mondta Kate Terhune az Intimacy szóvivője.

A márka 16 üzletében végzett felmérést országszerte, mely során több mint hatvanezer ügyfelet kérdeztek meg melltartó vásárlási szokásaikról, az eredményeket pedig összehasonlították egy 1992-ben végzett tanulmánnyal – írja a huffingtonpost.com.

tk3s mon107087
Fotó: Monkey Business Images / Northfoto

„Már sokkal több méretben lehet melltartót vásárolni, mint a kilencvenes évek elején, ami azt jelenti, hogy szinte minden nő megtalálja a saját mellformájának megfelelő darabot. Valószínű ez a tény is szerepet játszik abban, hogy nagyobb kosárméretet vásárolunk” – magyarázza a szóvivő.

Az Intimacy mellett más kiskereskedőknél is tapasztalható a jelenség. Az egyik legfelkapottabb online fehérnemű bolt, a Figleaves.com állítása szerint a nők 75DD-re emelték kosárméretüket, a Just Peachy márkánál 85D-re. Az olasz Cosabellánál pedig 85C helyett a 85D-s méretből fogyott több az elmúlt években.

Blogmustra