OFFLINE

"Felháborodás miatt zárva", avagy hisztizik a Dolce & Gabbana

2013. július 25., csütörtök 08:59

Ugye Önnek is vannak olyan barátai, akik miután kiderült, hogy van valami a fülük mögött, még nekik állt feljebb és megsértődnek, ha valaki ezt a szemükre vetik? Ha nem, akkor barátkozzon a Dolce & Gabbana tervezőpárosával, ugyanis ők most pont ezen mennek keresztül.

Arról nemrég beszámoltunk, hogy milliós adócsalás miatt a bíróság elé kellett járulniuk és azóta kiderült, hogy vétkesnek is találták őket. Külföldi adóparadicsomba menekítették a cégüket, spórolva ezzel pár milliárd eurót - ami persze feltűnt a helyi adóhatóságnak is. Nem meglepő módon tehát eléggé puskaporos most a levegő körülöttük, ők pedig ezt azzal tetézik, hogy bezárták az összes milánói üzletüket három teljes napra.

A boltokra Closed for Indignation, azaz Felháborodás miatt zárva feliratú plakátokat helyeztek ki múlt pénteken és egész hétvégén zárva tartottak. Pórul járt tehát, aki Milánóban szeretett volna valamelyik napon a tervezőpáros kollekciójából vásárolni. Ez a város volt az egyébként, amely otthont adott Domenico Dolce és Stefano Gabbana első üzletének is. Azóta nyolccal nőtt a számuk, a márka népszerűsége pedig egekben szárnyalt - egészen a legutóbbi incidensig.

Ön mit gondol a Dolce&Gabbana akciójáról?

  • 75
    Teljesen jogos
  • 428
    Felesleges hiszti csak
  • 358
    Hidegen hagy

A két férfit 20 hónap börtönre ítélték, azonban a hosszú fellebbezési időszaknak köszönhetően nem valószínű, hogy egyhamar fekete-fehér csíkos uniformisra cserélik olaszos szereléseiket. "Nem vagyunk hajlandóak elviselni tovább az adóhatóság vádjait, a miniszterek támadásait és azt, hogy a média pellengérre állítson minket" - áll a közleményükben. Azt is elmondták, hogy mind a 250 érintett alkalmazottjuk megkapja a fizetségét arra az időszakra is, amíg az üzletek zárva tartottak.

A járókelőket a boltok kirakatában az az újságcikk fogadta, amelyben a városi tanácsos kifejti, hogy a tervezőknek nem kéne részt venniük a szeptemberi divathéten amiatt, hogy ilyen emberek inkább ne képviseljék az országot. A társasági adó rátája amúgy Olaszországban az egyik legmagasabb a világon. Az üzlet azóta kinyitott amúgy.

A Valentino is sunyizik

Gabbanáéknak egyébként van társa is a bajban, a Valentino divatház elnöke: az olasz adóhatóság egyre jobban érdeklődik a divatóriások iránt, így jutottak el a márka vezetőjéhez, Matteo Marzottóhoz. Marzotto és családja közel 71 millió eurónyi adót kerültek ki – írja a WWD. 2007 májusa körül történt az adócsalás, amikor a Valentino Fashion Groupot eladták egy privát társaságnak 1 milliárd dollár körüli értékben és az adásvétel egy köztes, luxemburgi cégen keresztül zajlott, melyet kifejezetten a tranzakcióhoz alapítottak.

A kedvezőbb luxemburgi adókkal kerülték el azt, hogy az olasz államnak kelljen fizetni. Marzottóval együtt Massimo Caputi vállalkozót és még pár más üzletembert is érint az ügy, de ők belementek a peren kívüli megegyezésbe és hat hónapon kereszült törlesztik majd a rájuk kirótt büntetést, de Marzotto inkább pereskedik – simán úgy járhat, mint Domencio Dolce és Stefano Gabbana.

Gabbanáékat még Peter Fonda is húzza

A 73 éves Peter Fonda, az 1969-es sikerfilmből, a Szelíd motorosokból (Easy Rider) ismertté vált színész közben a Los Angeles-i bíróságon pereskedik a Dolce & Gabbanával, mert olyan pólókat dobtak a piacra az ő arcképével és nevével, melyekhez nem adta engedélyét – írja a Telegraph.

És Peter Fondának igaza van?

  • 514
    Persze, remélem sok pénzt nyer
  • 76
    Nem igazán
  • 213
    Ez sem érdekel

Az Easy Rider feliratú pólót 295 dollárért (66 ezer forint) árulta az amerikai Nordstrom áruház, de a Dolce & Gabbana online shopjában mi nem találtuk meg a vitatott darabot. Megtaláltuk viszont a tervezőpáros őszi-téli férfikollekciójának pólórészlegét, melyet telepakoltak "ikonokkal", azaz olyan felsőkkel, melyeken egy-egy híres ember arcképe látható – James Dean már nem fog perelni, de kérdés, hogy vajon Robert DeNiro mit szól a megtiszteltetéshez.

A színész a pólókat áruló Nordstromot is perli, összesen 6 millió dollár (1,3 milliárd forint) bevételt remél a pertől, mondván, a márka megzavarta az ő békéjét, boldogságát, érzéseit, rontott hírnevén, a róla kialakult képen, és piaci értékén. A Nordstrom sajtósa annyit elmodnott, hogy tudnak a perről és megoldást keresnek, a Dolce & Gabbana azonban nem nyilatkozott a WWD-nek. Mondjuk, van nagyobb bajuk is...

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta