Párizsi férfi divathét: Phillip Lim tarolt, a Louis Vuitton unalomba fulladt

A New York-i, londoni, majd milánói férfi divathetek után Párizsba érkeztünk, ez a négy fő rendezvény utolsó állomása. A kollekciókat elnézve kicsit csalódtunk: a nagy kedvencek rendkívül unalmas kollekcióval készülnek a következő nyárra (a Dior például ezért sem került be a felsorolásba), akiktől kreativitást vártunk volna, kicsit erőltetett végterméket hoztak létre.

A francia kifutók adtak helyet többek között a Givenchy, a Louis Vuitton és a Valentino bemutatóinak is. A három csalódást a Givenchy, a Saint Laurent és Raf Simons okozta, a Louis Vuitton kellemesen unalmas, Valentino a többiekhez képest egész jó kollekciót tervezett és leginkább a 3.1 Philipp Lim kreációira kaptuk fel a fejünket. Nézze meg, mit hord a férfi jövő nyáron, ha designercuccokba öltözik!

Raf Simons

Ahogy említettünk, alulmúlta várakozásainkat Raf Simons kollekciója. A Dior tervezője saját kollekciójában a nadrágokat teljesen figyelmen kívül hagyta a jövő nyári terveiből, a kifutón is abszolút hétköznapi, jellegtelen sötétszürke rövid- és hosszúnadrágokat használt. A figyelmet sokkal inkább a felsőkre és a fura formájú cipőkre szerette volna terelni, kár érte.

Az átlós csíkozás nézett már ki szebben és mi sajnos abba a csoportba tartozunk, akik nem értékelik igazán a semmitmondó szabásvonalat egyedi mintával elrejteni kívánó tervezők munkásságát. A divatra egyre inkább éhes fiatalok ugyan keresik a nem hétköznapi printeket, de inkább maradnak a pozitív értelemben felismerhetőeknél. Ilyen volt például az előző szezonban a Kenző tigrisfeje vagy a Givenchy rottweiler pólója.

Valentino

A Valentino a jövő évi szezonra zöld, fehér, fekete, barna és kék színekkel készül. A kabátoknak köszönhetően a military vonal meglehetősen erős a kollekcióban, de a nadrágok szabása például kifogástalan - a mintás darabok pedig csodásak, de tudni kell őket viselni. Egy kis felesleges erőlködést is felfedezni véltünk, ilyenek például a dzsekikre applikált bőr részek. A többféle anyagból készült (bőr ujjak - textil felsőrész) kabátokról azt hittük mellesleg, hogy már lejártak, de úgy tűnik, a Valentino még szeretné divatban tartani őket egy időre.

3.1 Phillip Lim

A márka kreatív igazgatója, Phillip Lim meglehetősen izgalmas kollekciót álmodott meg két szezonnal későbbre. Ritka az, amikor az ízléses extravagancia hordatósággal párosul, nekünk most így az összeállításokon belül is tetszettek a ruhadarabok és számos másikkal is el tudjuk képzelni. (Gyakori az, amikor valami jól néz ki a kifutón, de úgy tűnik, hogy az adott szetten kívül máshol nem működik.)

A skinny nadrágok korszaka hanyatlik, egyre inkább előtérbe kerülnek a bővebb szárú, már-már palazzo nadrágok. Félnünk azonban nem kell, hiszen a szűk szárú nadrágok érájában is bőven találkozhattunk trapézfarmerekkel az üzletek polcain, nem lesz ez most sem másképp. Ha valakinek ez a fazon áll jól, nem fog a divat miatt váltani előnytelenebbre. Az egyszerűbb ruhadarabok kedvelőinek is érdekes lehet Lim kollekciója, a piros kabátos összeállítás (ld. galéria) például remekül megállja a helyét ebben a kategóriában.

Louis Vuitton

Csalódás. Legszívesebben csupa nagybetűvel írtuk volna, de az internetes kiabálást mi sem szeretjük. Marc Jacobs, a márka művészeti vezetője nem erőltette meg magát: a csokornyakkendős-öltönyös összeállításokban semmi izgalom nincs, sem szabás, sem anyag tekintetében. A nadrágok fazonja az előző szezonokban megszokottakra szinte tökéletesen hasonlít, a kendők és a brossok pedig sajnos nem tudják elvinni a vállukon a kollekciót. A cipők több anyagból készültek különböző színekkel, de ez is inkább hat erőlködésszagúnak, mint kreatívnak.

Givenchy

A Givenchy a wannabe fashionisták első számú kedvence volt az előző szezonban, a rottweileres pólójukat számos online webáruház lemásolta, mindenki, aki kicsit is menőnek akart látszani, a márkát említette kedvencének. A különleges, fejfelkapós kollekciók azonban hosszú távon csak úgy működhetnek, ha valós ötletek állnak mögötte, az össze-vissza kuszaság nem igazán nyerő egy olyan cégnél, aki inkább a tehetős fiatalokat kívánja megnyerni magának.

Raf Simons-hoz hasonlóan nem elég, ha valaki egy unalmas ruhadarabra egyedi printet nyom - galériánkban ilyen a Givenchy homokszínű mintás pulóvere. A leggings-rövidnadrág párosra pedig felhúztuk volna a szemöldökünket, ha nem ez a tizedik olyan kollekció, amit végletekig ununk.

Saint Laurent

Önnek melyik kollekció tetszett a legjobban?

Meg is lepődtünk és nem is. Marylin Manson reklámarcnak történő felkérése után tudtuk, hogy a márka jövő évi tavaszi-nyári kollekciójában nem a pasztell színek fognak dominálni, de bíztunk abban, hogy a Saint Laurent kreatívabban fogja kivitelezni az előtte álló feladatot.

Ezzel szemben egy olyan munka született, aminek a célcsoportját nehezen tudjuk belőni. Azt mindenki, aki egy kicsit is ért a marketinghez tudja, hogy a vásárlók elképzelik azt a nőt és férfit, akikre szerintük a márka ideálként tekint, és ha úgy gondolják, hogy beleillenek (vagy szeretnének), akkor nyugodt szívvel meg is veszik a ruháikat. Itt viszont nem látjuk, hogy ki az, akinek a Saint Laurent tervezett: az összhatás meglehetősen hétköznapi és olcsó ahhoz, hogy ezért valaki százezreket költsön - egy szerencsésebb nap alkalmával a turkálóból is fel tudunk így öltözni. A leopárdmintás zakó és a bőrnadrág pedig nagyon '90-es évek.

Oszd meg másokkal is!
Mustra