OFFLINE

Párizsi férfi divathét: Phillip Lim tarolt, a Louis Vuitton unalomba fulladt

2013. július 7., vasárnap 16:06

A New York-i, londoni, majd milánói férfi divathetek után Párizsba érkeztünk, ez a négy fő rendezvény utolsó állomása. A kollekciókat elnézve kicsit csalódtunk: a nagy kedvencek rendkívül unalmas kollekcióval készülnek a következő nyárra (a Dior például ezért sem került be a felsorolásba), akiktől kreativitást vártunk volna, kicsit erőltetett végterméket hoztak létre.

A francia kifutók adtak helyet többek között a Givenchy, a Louis Vuitton és a Valentino bemutatóinak is. A három csalódást a Givenchy, a Saint Laurent és Raf Simons okozta, a Louis Vuitton kellemesen unalmas, Valentino a többiekhez képest egész jó kollekciót tervezett és leginkább a 3.1 Philipp Lim kreációira kaptuk fel a fejünket. Nézze meg, mit hord a férfi jövő nyáron, ha designercuccokba öltözik!

Raf Simons

Ahogy említettünk, alulmúlta várakozásainkat Raf Simons kollekciója. A Dior tervezője saját kollekciójában a nadrágokat teljesen figyelmen kívül hagyta a jövő nyári terveiből, a kifutón is abszolút hétköznapi, jellegtelen sötétszürke rövid- és hosszúnadrágokat használt. A figyelmet sokkal inkább a felsőkre és a fura formájú cipőkre szerette volna terelni, kár érte.

Az átlós csíkozás nézett már ki szebben és mi sajnos abba a csoportba tartozunk, akik nem értékelik igazán a semmitmondó szabásvonalat egyedi mintával elrejteni kívánó tervezők munkásságát. A divatra egyre inkább éhes fiatalok ugyan keresik a nem hétköznapi printeket, de inkább maradnak a pozitív értelemben felismerhetőeknél. Ilyen volt például az előző szezonban a Kenző tigrisfeje vagy a Givenchy rottweiler pólója.

Valentino

A Valentino a jövő évi szezonra zöld, fehér, fekete, barna és kék színekkel készül. A kabátoknak köszönhetően a military vonal meglehetősen erős a kollekcióban, de a nadrágok szabása például kifogástalan - a mintás darabok pedig csodásak, de tudni kell őket viselni. Egy kis felesleges erőlködést is felfedezni véltünk, ilyenek például a dzsekikre applikált bőr részek. A többféle anyagból készült (bőr ujjak - textil felsőrész) kabátokról azt hittük mellesleg, hogy már lejártak, de úgy tűnik, a Valentino még szeretné divatban tartani őket egy időre.

3.1 Phillip Lim

A márka kreatív igazgatója, Phillip Lim meglehetősen izgalmas kollekciót álmodott meg két szezonnal későbbre. Ritka az, amikor az ízléses extravagancia hordatósággal párosul, nekünk most így az összeállításokon belül is tetszettek a ruhadarabok és számos másikkal is el tudjuk képzelni. (Gyakori az, amikor valami jól néz ki a kifutón, de úgy tűnik, hogy az adott szetten kívül máshol nem működik.)

A skinny nadrágok korszaka hanyatlik, egyre inkább előtérbe kerülnek a bővebb szárú, már-már palazzo nadrágok. Félnünk azonban nem kell, hiszen a szűk szárú nadrágok érájában is bőven találkozhattunk trapézfarmerekkel az üzletek polcain, nem lesz ez most sem másképp. Ha valakinek ez a fazon áll jól, nem fog a divat miatt váltani előnytelenebbre. Az egyszerűbb ruhadarabok kedvelőinek is érdekes lehet Lim kollekciója, a piros kabátos összeállítás (ld. galéria) például remekül megállja a helyét ebben a kategóriában.

Louis Vuitton

Csalódás. Legszívesebben csupa nagybetűvel írtuk volna, de az internetes kiabálást mi sem szeretjük. Marc Jacobs, a márka művészeti vezetője nem erőltette meg magát: a csokornyakkendős-öltönyös összeállításokban semmi izgalom nincs, sem szabás, sem anyag tekintetében. A nadrágok fazonja az előző szezonokban megszokottakra szinte tökéletesen hasonlít, a kendők és a brossok pedig sajnos nem tudják elvinni a vállukon a kollekciót. A cipők több anyagból készültek különböző színekkel, de ez is inkább hat erőlködésszagúnak, mint kreatívnak.

Givenchy

A Givenchy a wannabe fashionisták első számú kedvence volt az előző szezonban, a rottweileres pólójukat számos online webáruház lemásolta, mindenki, aki kicsit is menőnek akart látszani, a márkát említette kedvencének. A különleges, fejfelkapós kollekciók azonban hosszú távon csak úgy működhetnek, ha valós ötletek állnak mögötte, az össze-vissza kuszaság nem igazán nyerő egy olyan cégnél, aki inkább a tehetős fiatalokat kívánja megnyerni magának.

Raf Simons-hoz hasonlóan nem elég, ha valaki egy unalmas ruhadarabra egyedi printet nyom - galériánkban ilyen a Givenchy homokszínű mintás pulóvere. A leggings-rövidnadrág párosra pedig felhúztuk volna a szemöldökünket, ha nem ez a tizedik olyan kollekció, amit végletekig ununk.

Saint Laurent

Önnek melyik kollekció tetszett a legjobban?

  • 4
    Raf Simons
  • 24
    Valentino
  • 16
    Phillip Lim
  • 65
    Louis Vuitton
  • 8
    Givenchy
  • 37
    Saint Laurent

Meg is lepődtünk és nem is. Marylin Manson reklámarcnak történő felkérése után tudtuk, hogy a márka jövő évi tavaszi-nyári kollekciójában nem a pasztell színek fognak dominálni, de bíztunk abban, hogy a Saint Laurent kreatívabban fogja kivitelezni az előtte álló feladatot.

Ezzel szemben egy olyan munka született, aminek a célcsoportját nehezen tudjuk belőni. Azt mindenki, aki egy kicsit is ért a marketinghez tudja, hogy a vásárlók elképzelik azt a nőt és férfit, akikre szerintük a márka ideálként tekint, és ha úgy gondolják, hogy beleillenek (vagy szeretnének), akkor nyugodt szívvel meg is veszik a ruháikat. Itt viszont nem látjuk, hogy ki az, akinek a Saint Laurent tervezett: az összhatás meglehetősen hétköznapi és olcsó ahhoz, hogy ezért valaki százezreket költsön - egy szerencsésebb nap alkalmával a turkálóból is fel tudunk így öltözni. A leopárdmintás zakó és a bőrnadrág pedig nagyon '90-es évek.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta