A Louis Vuittont és a Pradát nem érdekli a gazdasági válság

Zanza!

Megemeli árait az ázsiai, európai és amerikai piacokon az eddig is horribilis árairól ismert Louis Vuitton. Úgy tűnik, a márka megengedheti magának, hogy dacolva a gazdasági válsággal még többet követeljen egyébként is borsos árú, ikonikus darabjaiért – írja a Huffington Post. Közben a Prada sem tervez alacsonyabb vételárú vizekre evezni: a divatház alapítója és kreatív igazgatója, Miuccia Prada egyenesen képmutatónak nevezte azokat, akik abban reménykednek, hogy olcsóbban juthatnak hozzá bizonyos darabokhoz.

A Louis Vuittont a világ legnagyobb luxuscége, a francia LVMH tartja a markában, ami hivatalosan februártól kezdte meg az árak emelését, elsőként a japán piacokon. Az árnövekedések mértéke térségenként változó: a japánoknál közel 12%-os, míg az angol és amerikai piacokon 10%-os emelés várható. A legalacsonyabb, minimum 5-10% közt ingadozó pluszköltségek főleg az ázsiai piacokat, Kínát, Hong Kongot, Taiwant és Szingapúrt érintik.

Hogy mivel magyarázzák a váratlan pénzügyi akciót? Az LVMH szeretne lépést tartani az egyre süllyedő valutaárakkal, erre pedig egyetlen megoldásnak árai növelését látta. Pénzügyi szakértők szerint a tervezett emelések ellenére a legtöbb modell pont ugyanannyiba fog kerülni, mint eddig, így a márka vásárlói drasztikus árnövekedést elsőre nem, kisebb emeléseket talán később észlelhetnek – ettől függetlenül különösebb örömködésre sincs okunk, hiszen az eddig is méregdrága modellek továbbra is elérhetetlen dimenziókban mozognak majd az átlagember számára.

A Louis Vuitton megengedheti magának, hogy dacoljon a gazdasági válsággal.
A Louis Vuitton megengedheti magának, hogy dacoljon a gazdasági válsággal.


Valószínű, hogy a tervezett 10-15%-os emelések meg sem kottyannak majd a márka törzsvásárlóinak, akik egyébként is hajlandóak több millió forinttal egyenértékű dollárt kicsengetni egy bőrtáskáért, arról nem is beszélve, hogy a potenciális vásárlók már-már gyűjtőknek is tekinthetők, akik művészi befektetésként fogják fel a márka kreációit. Mivel ezek a darabok amúgy sem az átlagember pénztárcájához vannak szabva, a Louis Vuitton éves profitja borítékolhatóan növekedéssel fog zárni a következő évben is, és az is elég valószínű, hogy vásárlóinak száma sem fog megcsappanni a drágulást követően.

Eközben a Pradát és a Miu Miut igazgató Miuccia Prada foggal-körömmel védi termékei luxusárait, akik pedig ezzel nem értenek egyet, őket képmutatónak tartja. "Hogy árulhatod ilyen horribilis áron a ruháidat?- Tették fel nekem már nem egyszer ezt a kérdést. Ahhoz, hogy minden szabályszerűen történjen, igenis borsos árat kell fizetni. Az alkalmazottakat rendesen ki kell fizetni, az alapanyagokat is megbízható forrásból kell beszerezni, ezen nincs mit lespórolni. Azok, akik kiállnak a környezettudatos termelésért szoktak a legtöbbet háborogni a magas árak miatt, ennél nagyobb képmutatás nincsen" – foglalta össze Miuccia Prada.

A Pradát nem érdekli az elégedetlenkedés: ha dizájner cuccot akarsz, fizesd is meg!
A Pradát nem érdekli az elégedetlenkedés: ha dizájner cuccot akarsz, fizesd is meg!

A hőbörgésben azért valahol van ráció: a közkedvelt Prada surranók száz-kétszázezer forint között kezdődnek, és akkor a táskákról még nem is beszéltünk, amelyek akár félmillió forintba (vagy annál többe) is kerülhetnek. A Prada házaspárnak egyébként az online vásárlásból is elegük van és mihamarabbi limitálását/ beszüntetését tervezik. " Utáljuk az online piacot és nem érdekel, ki mit mond. A luxussal nem passzol össze" – jelentette ki a tervezőnő.

Blogmustra