A divatházak is beszálltak a pitonvadászatba

Zanza!

A Floridában élő burmai pitonok elszaporodása nem csak a pitonvadászokat és Beyoncét hozta lázba az elmúlt években, hanem a divatházakat is, akik a több mint ötszáz kígyóvadásszal együtt indulnak a 4-5 méteres, hetven kilós példányok legyilkolására. A 28 éves, New York-i székhelyű tervező, Camille Zarsky több mint fél évvel ezelőtt lépett kapcsolatba az Everglades nemzeti parkban  kígyót kereső vadászokkal, hogy felvásárolja tőlük a fogást, melyből egzotikus bőrpénztárcákat kívánt készíteni.

A probléma azonban sokkal bizarrabb, mint ahogyan hangzik, ugyanis a floridai Wildlife Bizottság maga kért fel 1500, többségében amatőr vadászt, hogy pénzdíj fejében öljék le a becslések szerint 10 000-100 000 pitont a környéken. A vadászat a szakemberek szerint is sürgető, mivel azt állítják, hogy valójában senki sem tudja, hogy mennyire szaporodtak el a kígyók a környéken.

Az Indiana Jonesba illő hírben látta a lehetőséget Zarsky is, aki a floridai piton-problémán úgy kíván javítani, hogy felvásárolja az értékes bőrt, majd az abból gyártott kiegészítőket 500 és 2000 dollár, 115 500 és 462 000 forint között értékesíti a piacon. „Úgy érzem, ezzel segítek megoldani a floridai piton ügyet. Ez valójában egy jó megoldás egy környezeti problémára” – mondta a tervező, akinek esze ágában sincs kiadni vadásza nevét, mert fél, hogy más tervezők elcsábítanák tőle.

A Wildlife Bizottság aggodalma eljutott a nagy európai luxusházakhoz is, akiket Don Ashley floridai tanácsadó keresett fel azzal, hogy megvitassák, milyen módon tudnának pénzt keresni a pitonok elszaporodásából. Évek óta foglalkozik az üggyel az egyik legnagyobb floridai nagykereskedelmi forgalmazó, Brian Wood, aki olyan márkáknak adja tovább a bőrt, mint a Prada, az Hermes vagy a Salvatore Ferragamo. „Az ipar csak gyerekcipőben jár” – nyilatkozta nemrég Wood a Discovery Channelnek.

Az évek óta divatban lévő piton az idei divatheteken is felbukkant, beépítette a mintát őszi-téli kollekciójába Jason Wu, Reed Krakoff, a Gucci és Proenza Schouler is. De a minta különösen népszerű az újgazdag, feltörekvő országok piacán is, mint Oroszország vagy Ázsia, ahol 350 000 pitont használ fel átlagosan évente a luxus iparág – írja a nymag.com.

Az ügybe természetesen beleszólt a PETA kommunikációs igazgatója, Colleen O'Brien is, aki humános módon támogatja, hogy minimális fájdalmat okozva eltávolítsák az elszaporodott hüllőket. Bár hozzátette, hogy a szervezet nem fogadja el, hogy mindez a fejlődő bőripart erősíti. "Nehéz vitatkozni egy olyan állat mellett, aki évszázadok óta félelmet kelt az emberekben. Emlékezzünk csak arra a 2009-es esetre, mikor egy nyolc méter hosszú kígyó megfojtott egy két éves kislányt” – mondta O'Brien.

Blogmustra