Szexualitásra épül a nők helye a médiában

Zanza!

Nem először húzta ki a gyufát a Victoria's Secret a nők egyenjogúságért harcoló aktivistáknál. A márka igazgatója, Stuart Burgdoerfer szerint azonban semmi rossz nincs abban, ha reklámjukban egy szemrevaló kamaszlány falatnyi, vörös csipkefehérneműben eszi a hamburgert egy családi barbecue buliban.

„Amikor valaki 15 vagy 16 éves, mi akarna lenni? Természetesen idősebb a koránál, egyetemista lánynak képzeli magát. Mi a márka PINK névre keresztelt vonalával csak segítünk nekik ebben” – állt ki az undorítónak titulált reklám mellett Burgdoerfer, aki szerint a „Call me”, a „Wild” vagy a “Dare You” feliratú fehérneműkben semmi rossz nincsen.

Önt zavarják a szexista reklámok?

  • Soha nem zavarnak 118
  • Fehérneműreklámnál nem, de hűtőhirdetésnél zavar 52
  • Ha jó ízlésen belül maradnak, nem zavarnak 40
  • Felháborít, ha egy cég félmeztelen nőkkel reklámoz 30

A fehérneműmárka esete a versenyszférában nem új keletű. Évek óta vita tárgyát  képezi a nők szexuális tárgyként való megjelenítése a médiában illetve a reklámokban – ami nem minden esetben jelent egyet a természetes női szépség előtt való tisztelgéssel –, mivel elég vékonyan van meghúzva a határ a tiszteletlenség, a közszeméremsértés és a fiatalokra veszélyes mondanivaló között – írja az askmen.com.

Többek között hergelte már fel a nők védelmére kelt aktivitákat Beyoncé parfümreklámja, Kate Upton Sport Illustrated reklámja, de a sportokocsikat félmeztelenül mosó lányékort sem ujjongtak olyan sokan a Snickers reklámban.

A nagy horderejű vitákat kiváltó jelenség ellenére a Samsung legújabb mosogatógép- és hűtőszekrény-kollekcióját bizarr, bikinibe öltözött táncoslányokkal kívánja népszerűsíteni, aminél szexistább stílusban talán már nem is nagyon lehet bemutatni, hogy mit gondol az üzleti világ a nőkről.

Mivel nincs pontos definíciója annak, hogy mi a helyes és a helytelen arra nézve, hogy hogyan kellene ábrázolni a nőket a médiában, a szexualitás is csak egy homályos fogalom a sok közül. A bizonytalan meghatározások miatt viszont egyre gyakoribbak a határokat már rég átlépő szexista hirdetések.

„Lehet, hogy időnként túl messzire megyünk a reklámjainkkal, de az olyan dolgok, mint például a vadság inspirálják a fiatalabb közönséget. Termékeinkben a nők szexinek érzik magukat, és nem tagadják, a férfiaknak is tetszik amit viselnek. Bár el kell ismerni, annak is vannak korlátai, hogy mit tartanak vonzónak a férfiak” – áll ki igazáért a Victoria Secret feje.

Blogmustra