A Céline táskákból inspirálódik a legtöbb vezető divatház

Zanza!

A mai napig vezetik az eladási listákat a Céline designer táskái, így meg sem lepődtünk azon, hogy a Business of Fashion szerkesztői arra a megállapításra jutottak, hogy a márka táskáit másolják a legtöbbet a szakmában. Jobban mondva a Céline-től inspirálódnak, illetve tisztelegnek a tervező zsenialitása előtt a hasonló fazonok piacra dobásával, hisz a koppintás mégiscsak csúnya dolog lenne. Gyakorlatilag az összes luxusmárka a Lanvintól, a Valentinón át a Fendiig piacra dobta már a kiegészítőkben erős tervező, Phoebe Philo Trapeze, Boston, Phantom és Cabas névre keresztelt, szögletes bőrtáskáinak mását az elmúlt években, de a fast fashion boltok is kitartóan próbálkoznak.

A luxusmárkák trapézfazonú táskáinak közös vonása, hogy mint 1000 dollárnál többe kerül, de van 2000 dollárért (465 ezer forint) is Céline-t idéző darab, míg az eredeti Céline Trapeze táska olyan 2600 dollár (605 ezer forint) körüli áron kapható.

A Céline szinte elsőként csatlakozott a világ legnagyobb luxustermék forgalmazó csoportjához, a rendkívül befolyásos LVMH-hoz, de sikerre a céget a nemrég kabát-koppintással meggyanúsított Phoebe Philo vitte, aki 2008-ban került a divatház élére.

„Philo újra megtalálta az utat a női ruhákhoz és kultuszt teremtett” – mondta róla Hamish Bowles, az amerikai Vogue egyik szerkesztője. A Céline és a tervezőnő sikertörténetét a tőkéscsoport elnök-vezérigazgatója, Bernard Arnault is rendkívüli eredményként emlegette év eleji tájékoztatóján. Arnault szerint a Céline bevételei megduplázódtak az elmúlt három évben, a Milano Finanza Fashion 2012-es jelentései alapján a márka a 400 millió eurós bevételt is meghaladta.

A divatház a lenyűgöző eredményt elsősorban jellegzetes formájú kézitáskáinak köszönheti, mivel Philo első kollekciójával rögtön három táskaformát vezetett be, melyeket Cabas, Luggage (más néven Boston) és Classic fantázianévre keresztelt. A táskák különlegessége a lecsupaszított, logó-mentes design, és könnyen beazonosítható forma, mellyel azonnal kitűnik a többi divatház kiegészítői közül. A márka alappilléreként emlegetett táskakollekciót az elmúlt szezonban bővítették az Edge és a Trapeze nevű típussal is.

„A Céline egy tökéletes, friss hang a piacon, ami egy valóban eredeti, abszolút tökéletes minőségű és jól időzített márka” – mondta Linda Fargo, a Bergdorf Goodman alelnöke és divatigazgatója, aki az ikonikus Fifth Avenue-n található üzletükben tette a Chanel termékek mellé a Céline táskáit is.

Az LVMH divatrészlegének elnöke, Pierre-Yves Roussel, látva a Céline jelenlegi lendületét, azt a célt tűzte ki maga elé, hogy az elkövetkező három-öt évben megduplázza a márka bevételeteit.

Egyes elemzők szerint azonban ez pont a többi márka miatt nem jön majd össze, ugyanis többek között a Marni, Diane Von Furstenberg, a Fendi és a fast-fashion cégek is nagyon ügyesen követik az ikonikus darabok vonalait. És nem ám olcsó koppintásokat készítenek: 1-2000 dollárt kérnek egy-egy Céline-t idéző, de Lanvin, Valentino, Marc jacobs néven futó luxusdarabért. Nézze meg a galériában, hogy mely luxusmárkáknak tetszett meg a tervezőnő táskaújítása az elmúlt években, és hogy értelmezték újra a Trapeze és Cabas fazont!

Blogmustra