Olcsóbb lett a Mango

Zanza!

Nem tudjuk, önök hogy állnak vele, nekünk idén szemet szúrt, hogy a Mango árai mintha lejjebb mentek volna. Legalábbis egyre több az elérhető árú darab, például az 5 ezer forintos bőrnek mondott táska jó vásárnak tűnik, ahogy a szintén 5 ezer forint alatti színes szandálok is szokatlanul olcsónak tűnnek a márka pasztellszín kirakatában, és a kültéri hirdetéseken is közepesen drágának mondható blézerekben, ruhákban pózol Miranda Kerr. A fashion-law.org megerősítette, hogy nem mi őrültünk meg, tényleg elérhetőbb árakkal versenyez a Mango legnagyobb konkurenciájával, a Zarát, Bershkát és még sok más népszerű márkát tömörítő Inditexszel.

Le kell másolni a sikeresebbet

A Mango kínálatának stílusán is csiszolt kicsit, és kevésbé elegáns, sportosabb darabokat pakolt polcaira. “Túl messzire mentünk azzal, hogy a parti- és estélyi ruhákra koncentráltunk. Még a saját alkalmazottaink se jártak Mango ruhákban” – mondta a lapnak Enric Casi, a barcelonai cég vezető managere. A vezető azt is hozzátette, átlagosan 20%-kal csökkentek az árak, hogy közelebb kerüljenek a Zara átlagos áraihoz. Ezen felül a Mango is beszáll a fast fashion iparba, azaz nem szezononként egy vagy két kollekciót kínál, hanem többé-kevésbé havonta megújul az árukészlete. Casi elmondása szerint a ruhák boltba kerülési ideje is rövidül, hogy frissebb legyen a kínálat és ne csak a leárazáson tolongjanak a vásárlók.

„A Mango igyekszik versenybe szállni a Zarával, amennyire csak lehet. Sikeres vállalkozást kell követniük, ha meg akarják oldani a problémáinkat, és olyan növekedést akarnak produkálni, mint az Inditex” – mondta szakértőként Luis Benguerel, a barcelonai Interbrokers részvénykereskedője.

A stílusváltással nőhet a bevétel

Két évvel ezelőtt a Mango bevételeinek 70%-a alkalmi ruhákból jött be és csak 30%-ot tettek ki a hétköznapi ruhák, ezt az arányt próbálják most megfordítani. Egyértelműen az Inditex a legsikeresebb ruházati vállalat az európai részvénypiacon az első negyedév számai szerint, második a H&M, a Mango pedig nincs jelen a nyitott részvénypiacon. Ettől még nem kell kétségbe esni, a Mango ugyanis azzal vigasztalódik, hogy míg a válságos spanyol piacon az ő eladásaik 20%-kal nőttek, az Inditex eladásai 5%-kal estek tavaly.

Globálisan a Mango még mindig jóval az Inditex mögött kullog, ugyanis az előző pénzügyi évben az Inditex közel 16 milliárd euró bevételt termelt, a Mango meg 1,41 milliárd eurónyit termelt 2011-ben. A Bloomberg előrejelzése szerint a Mango bevételei 2011 és 2015 között megduplázódhatnak, 2,75 milliárd euróra nőhetnek, míg ugyanebben a periódusban az Inditex 57%-kal kereshet többet, 21,7 milliárd euróra növelve bevételeit. Ami a boltnyitásokat illeti: a Mango nem terjeszkedik tovább Spanyolországban, de egyébként 300 új üzletet akar nyitni 2013-ban világszerte. Az Inditex 450 új boltot tervez, a H&M pedig 350-et.

A Zara olcsóbb?

Bár Magyarországon talán nem szembetűnő, hogy a Zara olcsóbb lenne, mint a Mango, Barcelonában az: most mindkét cég 30 euróért (9 ezer forint) árulja farmereit de míg a Mango pamutpólója 10 euro, a Zaráé csak 5.

Ön hova jár szívesebben vásárolni?

  • A Zarába 1243
  • A Mangóba 1167
  • Sehova 641
  • A piacra 307

A hazai honlapok szerint ilyen különbségek nincsenek a pólók között, de tényleg sokmindent pont úgy áraznak a Mango női részlegén, mint a Zarában, és tényleg találni olyan árucikkeket, amikért jobban megéri a hazai viszonylatban inkább drágának számító Zarába, mint a Mangóba menni.

Az ellenkezőjére is van példa, a Mango farmerei a maguk 7 ezer forint körüli árával a Zara farmereinek felébe kerülnek, a lapos talpú szandál veri a Zara kínálatát és a Mango pamutpólói is olcsóbbak. Nézzen körül a galériában, vagy bogarásszon kicsit a Mango és a Zara honlapján, nekünk az a benyomásunk, hogy a Mango tényleg megfizethetőbb lett, de legalábbis van egy adag jólárazottnak számító ruha.

Blogmustra