Nagy a nyomás a nőkön, hogy kövessék a trendeket

Zanza!

Egy nemrég végzett tanulmány szerint az amerikai nők vásárlási szokásait nagy részben befolyásolják az aktuális divatirányzatok. A felmérésből kiderült, hogy az amerikai nők 59 százaléka elismeri, hogy divatos termékeket keres vásárláskor, 55 százalékuk pedig bevallotta, hogy már vett olyan ruhát, ami annyira nem állt közel stílusához, de azt hallotta róla, hogy trendi.

A CouponCodes4u.com által végzett felmérésben 2825 amerikai nő vett részt. A megkérdezettek 42 százaléka azt mondta, hogy külső nyomás hatására visel divatos ruhákat. 39 százalékuk pedig a médiát hibáztatja a nőkre nehezedő nyomás miatt.

A média egyre befolyásosabb hatása miatt úgy tűnik, mintha a TV showktól kezdve a könyvekig minden kapcsolatos lenne a divattal. A jelenség még olyan divattal legkevésbé foglalkozó hírügynökségekhez is beszivárog, mint a CNN, ahol nemrég az elnök beiktatásán nagyobb hangsúlyt kapott Michelle Obama frizurája és aznapi outfitje, mint az elnök beszéde – írja a huffingtonpost.com

A nők 55 %-a beismeri, hogy akkor is megvesz egy ruhát, ha az nem tetszik neki
A nők 55 %-a beismeri, hogy akkor is megvesz egy ruhát, ha az nem tetszik nekiFotó: . / Northfoto

Az amerikaiak egyébként többet vásárolnak, mint valaha. 2012-ben a Cyber Monday minden idők egyik legnagyobb online vásárlásból származó bevételét hozta, de rekordokat döntött a hálaadást követő napra eső Black Friday is, ahol ruhákból és élszerekből adtak el a legtöbbet aznap. Ön mit gondol? Az internet és média nyomása miatt érzi úgy, hogy egyre több és több divatos holmit kell beszereznie, vagy valóban szüksége van a megvett dolgokra?

A bizarr adatokat hallva eszünkbe jut Az ördög Pradát visel egyik kulcsjelenete, ahol a divatmagazin főszerkesztője, Miranda Priestly (Meryl Streep) túlzásokba esve oktatja a divatvilág fontosságáról esetlen asszisztensét. Nézze meg a kultikussá vált mondatokat a videóban!

Blogmustra