OFFLINE

Photoshop-effekttel üzen a Dove a "kreatívoknak"

2013. március 20., szerda 17:44

A Dove-tól már megszokhattuk, hogy kiáll a természetes szépség mellett és találkozhattunk már elrettentő példákkal is, ha Photoshop-túladagolásról van szó. De mit tehet a márka azon túl, hogy folyamatosan hangoztatja az élethű retusálás fontosságát (mind társadalmi, mind esztétikai okok miatt) és a saját kampányaiban kínosan ügyel arra, hogy kicsit se vetődjön fel az "akasztják a hóhért" eset? Photoshop actiont készít!

Mi is az a Photoshop action?

Nem más, mint egy letölthető fájl, amit a képszerkesztő programunkkal társítva egy kattintással már előre elkészített műveletsorozatot (leggyakrabban effekteket) hajhatunk végre a képeinken.

Korszakalkotó ötlettel állt elő a Dove. A többéves retusálás elleni hadjáratot folytatva most közvetlen módon üzen a kreatívoknak. Az effekt Beautify (Szépítő) nevet kapta, utalva arra a retusőrök által is gyakran használt menüpontra (Liquify), ahol általában a nemkívánatos súlyfelesleget szokták lefaragni a modellekről és amelyet a videóban is megtekinthet.

Ez a fájl azonban semmi forradalmit nem tesz, csupán visszavonja azokat a módosításokat a programban, amelyeket a képszerkesztők alkalmaztak, hogy szebbnek tűnjön az alany a feldolgozás végén. A népszerű Redditen tették közzé, hogy minél több emberhez eljusson, hirdetve ezzel is a cég filozófiáját.

Szintén a Redditen olvashatjuk az emberek véleményét is ezzel az akcióval kapcsolatban: sokan azért szomorúak, mert tudják, hogy a nagy cégeknél a képszerkesztők csupán kis emberek, akik követik a marketingesek és a vezérigazgató tanácsait; mások pedig ellenpéldának hozzák fel az anyacég egyik márkáját, ami mindennel összekapcsolható, csak a természetességgel nem.

A Dove a Unilever csoport egyik almárkája, ugyanehhez az óriáshoz tartozik a Fair&Lovely Fairness Cream is, ami azt sugallja az Indiában és Sri Lankán élő nőknek, hogy a boldogtalanságuk oka a sötét bőrük és ez a krém segít majd nekik abban, hogy egy világosabb, de mégis egységes arcszínt érjenek el. Fura, nemde?

Természetesen nem a mi dolgunk, hogy ítélkezzünk a márkák és a retusőrök felett, azonban azt mindig tartsuk szem előtt, hogy nem feltétlenül a reklámplakátokon látott, nullás méretű modellek alkata a tökéletes és nem minden nemesnek kikiáltott eszme mögött áll feddhetetlen háttér.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2013.03.21 08:20:22victor vacendak

    ennek semmi értelme.

  • 2013.03.21 08:37:14James Miller

    a képszerkesztők meg visszavonják azt, amit a program visszavont : )

  • 2013.03.21 10:03:08céerem

    Engem egyáltalán nem érdekel a photoshop, az érdekel, hogy én hogy nézek ki, és ha magammal elégedett vagyok, akkor semmi sem tud letörni. Aki ezt még nem tanulta meg, csak sajnálni tudom. Ennek elhagyása kb. ugyanolyan hülyeség, mint a molett próbababák. Különben is, egy szép képet jobb nézni, mint egy narancsbőrrel tarkítottat.

  • 2013.03.21 10:04:14Beau D.N.

    Egyrészt a link üres oldalra mutat, másrészt ennek semmi, de semmi értelme ebben a formában.

  • 2013.03.21 11:12:40Niurka

    Engem az érdekelne, hogy mikor lehet a Dívány minden cikkéhez hozzászólni. Pl. amikor Tuna Judit "kiértékeli" a budipapírokat, vagy a lerágott vörös körmű maca elmegy shoppingolni, akkor nem lehet. Vagy a Díványnak is van egy "programja", ami visszavonja a kommenteket?

  • 2013.03.21 11:13:16Niurka

    Mérem az időt, hogy ezt mennyi idő alatt törlitek. Mármint az előzőt.

  • 2013.03.21 11:23:22mzd_divany

    @Beau D.N.: Köszönöm, javítottam, időközben eltávolították a beszélgetést Redditről!

    @Niurka: A Díványon jellemzően nem lehet hozzászólni, én szoktam engedélyezni az olyan posztjaim alatt, ahol úgy gondolom, hogy születhet építő jellegű/érdekes megjegyzés az olvasók részéről.
    Törölni csak a trágár/nem helyénvaló hozzászólásokat szoktam.

    Üdvözlettel,
    mzd

  • 2013.03.21 15:54:11HencegőLajos

    Szép fiatal modelleket kéne alkalmazni, akkor nem kell agyon shoppolni a képet. Az a cég akinek csak ilyen csúnyácska, középkorú "igazi nő"-re van pénze, mint akit a kisfilmben látunk, annak nem marad más választása: kicsi manipulál a fotón.

  • 2013.03.21 17:20:52eßemfaßom meg áll

    ez bizony kimondotan tré.


    ezt kimondottan építő jellegű kommentnek szántam

  • 2013.03.21 17:21:52mzd_divany

    @eßemfaßom meg áll:

    Az "ez" mit takar?

  • 2013.03.21 17:23:25eßemfaßom meg áll

    ez a reklám

  • 2013.03.22 00:42:04Niurka

    Hááát, Tuna Judit lelke a szokásosnál érzékenyebb a kommentekre. Az elején hozzá lehetett szólni az épületes írásaihoz, de miután alulkalibrálta a saját tűrőképességét, ez a lehetőség megszűnt, pedig szó nem volt trágárságokról. Ha valaki nem bírja a tömegek véleményét, akkor miért ír a tömegeknek?

  • 2013.03.22 11:43:18mzd_divany

    @Niurka: Ezzel kapcsolatban nem szeretnék nyilatkozni, nem az én tisztem ezt eldönteni, hogy jelen esetben mi helyes és mi nem :)

SZÓLJON HOZZÁ!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta