A brit nők 3,5 milliárd fontot költöttek cipőkre egy év alatt

Zanza!

Mindegy, hogy Manolo Blahnik, Kurt Geiger, vagy csak New Look, senki sem kételkedik abban, hogy a nők mindig is szerettek pénzt áldozni egy újabb pár tűsarkúra.
Ugyanakkor az Egyesült Királyságban a cipőfüggőség nem olcsó mulatság, a brit cipőrajongók az elmúlt évben 3,5 milliárd fontot (1200 milliárd forint) költöttek el a szenvedélyükre – írja a Daily Mail. Ám annak ellenére, hogy hatalmas összegeket költenek el új cipőkre, a cipők kétharmada soha nem látja meg a napvilágot, hordatlanul sínylődik a szekrény hátuljában.

A Diamond biztosító társaság, amely felmérést végezte, arra az eredményre jutott, hogy egy átlagos nő tulajdonában 19 pár cipő van, de valójában csak 7-et visel. Bár egy átlagos nő egy viszonylag szerény mennyiséggel, 19 pár cipővel rendelkezik, a 20-ból egy elismerte, hogy több mint 50 pár cipője van, és hét százalékuk elmondta, hogy legalább 10 pár cipőt vesz egy évben. Mi több, vannak a cipőimádatnak olyan esetei, amikor a lábbelik iránti szeretet feszültséget okoz az illető és partnere között.

Egy Louboutin
Egy LouboutinFotó: Fred Duval

„Tanulmányunk alapján az átlagos nőnek kétszer annyi cipője van, mint partnerének. A nők egy részének még érvei is vannak a cipővásárlásra. A nők közül, akiket megkérdeztünk, minden nyolcadik beszámolt arról, hogy vitatkozott már a partnerével arról, mennyit költ cipőre, vagy arról, mennyi cipője van már” – mondta Natalie Grimshare, a Diamond szóvivője.

Egy Blahnik
Egy BlahnikFotó: Thos Robinson

Míg sok nő vágyakozik olyan designermárkák után, mint Christian Louboutin és Nicholas Kirkwood, az átlagos nő 41 fontot (14 ezer forint) költ el egy pár cipőre. A kutatás arra is rávilágított, hogy a brit vásárlóközönség inkább megalkuszik, a mennyiséget nézi a minőség helyett.

A nők 69 százaléka azt válaszolta, hogy ha 300 fontos (103 ezer forint) keretet kapnának, akkor ebből több olcsó cipőt vennének, az egy pár designercipő helyett.

A kifutó trendjeinek követése és a lehetséges stílusok keresése a cipőeladásnál fontos szempont, az irányadó a magassarok, mert vonzó a nők körében. A megkérdezett nők elismerték, hogy lecserélnék a kényelmet a stílusra, egyharmada a megkérdezetteknek azt is elmondta, hogy nem baj, ha kényelmetlen a cipő, azért hordják mert tetszik nekik a tűsarok.

Blogmustra