A kék az új rózsaszín

Zanza!

Azt már tudjuk, hogy a fehér ing és a vörös rúzs minden nőnek jól áll, ám a hosszú évek óta trendszínnek számító rózsaszín kikopni látszik a divatvilágból. A hagyományos lányos színt a celebnők körében ugyanis egyre inkább a kék szín váltja fel.

Az emancipáció söpörte le a rózsaszínt

Egy felmérés szerint a brit nők kerülik a klasszikus női színeket és inkább az erősebb, férfiasabb árnyalatok felé dől a mérleg ruhavásárláskor, ami jobban összhangban van felfokozott, rohanó életmódjukkal. A felmérés azt is kimutatta, hogy az Egyesült Királyságban élő nők nem szeretik Barbie kedvenc színét és az ezzel járó sztereotípiákat, így ehelyett inkább kék ruhákkal töltik meg szekrényeiket.

A felmérés eredménye alapján a brit nők 38 százalékának a kék a kedvenc színe, jelentősen megelőzve a feketét, amit csupán 26 százalékuk említett kedvencként. Meglepő módon a vörösre a nők 24 százaléka voksolt.
A kék hullám valószínűleg Kate Middletonnak is köszönhető, akit kék Issa ruhában jegyzett el Vilmos herceg, illetve manapság olyan divatikonok is kéket viselnek a vörös szőnyeges eseményeken, mint a szakadt Diorban díjat átvevő Jennifer Lawrence vagy a New York-i divathét egyik kedvence, Victoria Beckham.

Hasonló arányban menő a lila és a zöld

A lista negyedik helyére a lila került kevesebb mint 24 százalékkal, szorosan a lila nyomában volt a zöld, ami bár divatszínnek számít a szezonban, mégis csak a nők 22 százalékának a kedvence. Bár a sárga és a narancs árnyalatok igencsak elterjedtek a tavaszi-nyári kollekciókban, a vásárlók 31 százaléka azt vallotta, hogy a sárga színt kedveli a legkevésbé, 21 százalékuknak viszont különösen tetszett a narancs – írja a dailymail.co.uk.

A Dressipi által végzett kutatásban 175000 nőnek tették fel a kérdéseket kedvenc színeikkel kapcsolatban. Az átfogó eredmények azt mutatták ki, hogy a legtöbb brit nő konzervatív a színeket illetően, de talán a legmeglepőbb eredmény a pink szín visszautasítása volt, annak ellenére, hogy ez a szín kapcsolódik legszorosabban a nőiességhez.

„Mivel a nők egyre magabiztosabbak, igyekeznek levetni a róluk kialakult sztereotípiákat a munkahelyen, otthon és a játszótéren. Így nem meglepő, hogyha belepillantunk ruhásszekrényükbe, ugyanazokat a ruhákat találjuk. Az az elképzelés, hogy minden nőnek kell legyen rózsaszín ruhája, elavult. Az erőteljes színek, mint a tavaszi-nyári szezonban a fekete és a piros (melyek az őszi-téli szezon kulcsfontosságú árnyalatai) következetesen uralják a kifutókat. A farmerkék és a fekete szenzációs alapját képezi egy ruhatárnak” – magyarázza kissé feminista stílusban Natalie Theo, a Dressipi stylistja.

A szőkéket viszont komolyabban veszik

A felmérés azt is megállapította, hogy a nők 40 százaléka a szőkéket illedelmes és komoly embernek tartja, míg a feketehajúakat a megkérdezettek 36 százaléka gyengének és szürkének titulálta. Nem meglepő azonban, hogy a kutatásban részt vevő 4000 vörös hajú nő 64 százalékának a zöld a kedvenc színe, míg az 52283 megkérdezett barna hajú legnagyobb része a pirosat preferálta. Akárcsak Zooey Deschanel, aki a Golden Globe díjátadóra érkezett lazacszínű estélyiben, vagy a 2013 divatikonjának kikiáltott Kendall és Kylie Jenner, akik mindketten pirosban pózoltak a New York-i divathét egyik bemutatóján.

„A nagyobb kiskereskedők minden szezonban szembesülnek azzal a kihívással, hogy a kollekciókba beépített színtrendeket el tudják adni az átlagos nőknek. BA kereskedőknek idén nem lesz nehézség túladni a kék, fekete és piros ruhákon, viszont annál nagyobb kihívást jelent majd a sárga és a narancssárga értékesítése” – mondja a kemény dilemmáról a márka társalapítója, Donna Kelly.

Blogmustra