Ezért száll be egyre több színésznő a szépségiparba

Zanza!

Úgy tűnik, hogy Hollywood vezetői színésznői, akik a kilencvenes évek kasszasikereiben szereztek maguknak hírnevet, egyre komolyabb érdeklődéssel fordulnak a szépségipar felé. Egy időben csak akkor vállaltak efféle munkát a színésznők, amikor karrierjük megfenekleni látszott, most azonban tele vannak A-listás színésznőkkel a kozmetikai reklámok. Vajon mi lehet az oka, hogy a szépség ipar színésznőkre cseréli le modelljeit?

Gwyneth Paltrow nemrég a Max Factor arca lett, Christina Ricci pedig sminktáskát tervezett a MakeUp Forevernek. Katie Holmes sem szomorkodik válása miatt, a Bobbi Brown kampány mellett az 1997 óta piacon lévő hajápoló termék, az Alterna hirdetésében tűnik fel. „Egy színésznőről a luxus jut eszünkbe, az érzelmek és az egyéniség. Katie egy divatikon, továbbá anya és üzletasszony, tehát röviden, ő a fogyasztó” – nyilatkozta a társtulajdonos Holmesról Joan Malloy, az Alterna elnöke.

A L'Oreallal régebben kollaboráló Jennifer Aniston több vasat is tart a tűzben, egy ideje ő az Aveeno kozmetikai márka legújabb arca és üzleti partnere egyben. 2013-ban pedig a Living Proof arcaként, szóvivőjeként, befektetőjeként és a termék fejlesztőjeként is feltűnik majd a 43 éves színésznő. „Hisszük, hogy a szépség és a tudás a két legjobb összetevő. Ő képvisel mindent, amit mi képviselünk a márkán keresztül” – mondta Jill Beraud az együttműködésről.

A 38 éves Drew Barrymore fotós karrierje mellett az üzleti életben is évek óta sikeresen jelen van. 2004-ben nemcsak a Cover Girl arcaként tűnt fel a gyerekkora óta népszerű színésznő, hanem 2007-ig ő volt a márka egyik kreatív igazgatója is. Tavaly a Maesa Grouppal összefogva megalapította saját kozmetikai márkáját, melyet produkciós cégéhez hasonlóan Flower névre keresztelt. A nemrég szült Barrymore első sminkkollekciója januártól lesz kapható az amerikai áruházlánc, a Wal-Mart üzleteiben – írja a fashionista.com.

Arra a kérdésre, hogy vajon miért van annyi népszerű és tehetséges színésznő a szépségiparban, még a szakértők is keresik a választ. Jo Piazza, a Celebrity Inc. szerzője szerint az olyan hírességek, mint Holmes vagy Aniston, akik a harmincas, negyvenes éveikben járnak és a kilencvenes években szereztek maguknak hírnevet, még mindig sztárnak számítanak több generáció számára is. Piazza szerint ezek a celebek elég idősek ahhoz, hogy a kilencvenes éveken nosztalgiázó harminc felettiekhez is eljuttassák az információt, de elég fiatalok ahhoz, hogy a fiatalabb vásárlók is felnézzenek rájuk.

„Nem érzem úgy, hogy sajnálni kellene őket. A szépségipar lehetővé teszi számukra, hogy továbbra is elbűvölőnek érezzék magukat. Ráadásul hosszú távon sokkal jövedelmezőbb, mint amit a filmszakma felkínálhatna nekik. Egy 'kiöregedett' színésznő 2 millió dollárt kap egy filmért, míg lehet, hogy egy kozmetikai márka 5 millió dollárt is fizet az arcáért. Ez sokkal jobb alternatívának tűnik, mint hetente hat éjszakát játszani egy színházban” – magyarázza a jelenséget Piazza.

Blogmustra