OFFLINE

Keleti modellekkel vannak tele az idei kampányok

2013. február 4., hétfő 15:16

A kínai luxuspiac fellendülése és a távol-keleten nyújtott végtelen kínálat miatt egyre több világmárka dönt úgy, hogy keleti modellel készíti el hirdetését. A 2013-as évet az olasz Vogue egy kínai modellel, Fei Fei Sunnal nyitotta, de a kozmetikai márkák is felkapták a különleges modelleket, az Estée Lauder Liu Went, a Maybelline Shu Peit, míg a Shiseido Sui He-t szerződtette le a közelmúltban.

Nemrégiben a Bloomberg számolt be arról, hogy a kínai fogyasztók felülmúlták az amerikaiakat, így ők lettek a világ első számú luxustermék vásárlói, melynek köszönhetően áramlanak a kelet-ázsiai modellek a világmárkák kifutóira és plakátjaira. A 2013-as tavaszi hirdetéseken Lagerfeld egyik új üdvöskéje, Yumi Lambert a Chanel kampányban, Sung Hee Kim a Prada és a Miu Miu, Ji Hye Park és Tian Yi a Louis Vuitton, illetve Sui He a Roberto Cavalli reklámban kaptak helyet.

A WWD egyik szerkesztője, Huang Hung is megerősítette, hogy a közelmúltban egyre több luxusmárka nyitott az ázsiai modellek felé, ami valószínűleg a kínai és más ázsiai országok növekvő vásárlási kedvének tudható be. Bár Huang támogatja a sokszínű hirdetéseket, azt mondta, hogy a neves divatházak stratégiai szempontból még mindig inkább a távol-keleten ismert színésznőket szerződtetik le, mint a modelleket.

„Az tény, hogy az ázsiai lányok gyönyörűek, elegánsak és kifinomultak. Úgy gondolom, hogy az előre gondolkodó ügyfelek és világmárkák végül rájönnek, hogy ebben a globális gazdaságban, ha el akarnak adni egy terméket, akkor egy szélesebb fogyasztói réteget kell megcélozniuk, akik nem mindig a Kaukázusból érkeznek” – mondta el véleményét a megnövekedett keresletről Julia Samersova, casting rendező.

Azonban a divatvilágnak még hosszú utat kell megtennie, hogy egyenlő esélyekkel induljon a válogatásokon egy keleti és európai modell. Az elmúlt húsz évre nem igazán voltak jellemzőek a sokszínű hirdetések, 1999-ben Karl Lagerfeld múzsája, a japán-amerikai Devon Aoki szerepet kapott egy Chanel kampányban, 2008-ban pedig az 1981-es születésű japán színésznő, Rinko Kikuchi reklámozhatta a márka táskáit – írja a fashionista.com.

Roberto Cavalli 2006-ban leszerződtette Du Juant, majd az azt követő 12 szezonban mellőzte a kelet-ázsiai modelleket kampányaiból. A Miu Miu-nál és a Pradánál pedig 2006-ig egyáltalán nem szerepelhetett keleti modell a ready-to-wear hirdetésekben, ami azt mutatja, hogy még egyáltalán nem biztos és állandó jellegű a jelenleg „trendi” ázsiai modellek helye a divatvilágban.

Nem könnyű optimistának lenni, ugyanis a legtöbb hirdetésben a színes bőrű nők még mindig kizárólag csoportos képeken, más fehér modellekkel együtt láthatóak a kampány képeken. A Balenciaga, a Chloe, a Givenchy, a Burberry Prorsum, a Dolce & Gabbana vagy a Gucci például egyáltalán nem kért fel színes bőrű modellt a 2013-as tavaszi-nyári reklámanyagának elkészítéséhez.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta