Ennyit változtak a divatlapok 145 év alatt

Zanza!

Lenyügöző képeket tett közzé nemrég a BuzzFeed, melyeken kedvenc magazinjaink címlapjai láthatóak abból az időből mikor még hírét sem hallották a photoshop-trükköknek és modern nyomtatási technológiának. Nézze meg ön is, miként változtak a női karakterek az évek során és hogyan lettek címlaplányok a hiányosan öltözött hírességekből!

A kezdetben hetilapként megjelenő Vogue-ot Arthur Baldwin Turnure alapította 1892-ben. A ma már  tizennyolc országban megjelenő Vogue első példánya még az alapítás évében, december 17-én került előszőr az újságárusokhoz. Amerika egyik legrégebbi és legmeghatározóbb divatmagazinja azóta jelentős átalakuláson ment át,első borítóján ugyanis egy viktoriánus trend szerint öltözött elsőbálozóról készült fekete-fehér illusztráció látható, míg legutóbbi, novemberi címlaplánya egy színes bőrű, szexi híresség, Rihanna, aki csábító tekintettel, egy vállnélküli piros ruhában térdel a lap elején.

A kezdetektől fogva praktikus öltözködési és életmód tanácsokra specializálódott Harper's Bazaar-t 1867-ben jelentették meg először, melynek első kiadásának fedelén tetőtől-talpig felöltözött nők pózolnak, szemben a nemrég Nicole Kidmannel készített címlappal, melyen a vörös hajú színésznő combja és provokatív arany ruhája került a középpontba.

„Mielőtt a televízió, a filmek, a közösségi média és a blogok betörtek volna otthonunkba,csakis a divatlapokból értesülhettünk a legújabb párizsi trendekről. A Vogue-nak kifejezetten az volt a célja, hogy megismertesse a francia couture fogalmát az amerikai ügyfélkörrel is.1900-ban a divatmagazinok elkezdtek fotósokat alkalmazni, majd később illusztrációikat is a legmodernebb vizuális technikával készítették el, mellyel igazolták, hogy a divat is képes önálló, művészeti formaként létezni” – írja a Ecosalon.com szerkesztője.

Hasonló átalakuláson ment át az 1886 óta piacon lévő Good Housekeeping is. Az akkoriban 2,50 dollárért kapható, jellemzően illusztrációkat és képeket hanyagoló lap ma színesebb és barátságosabb formában még mindig a háziasszonyok egyik legolvasottabb magazinja.

Természetesen az újabb lapok táborába tartozó Elle, Teen Vogue, Marie Claire, Cosmopolitan, és az 1939-ban alapított Glamour, a kamaszokat 1944 óta megcélzó Seventeen vagy a Women's Health sem maradt ugyanaz. Nézze meg a galériában, mennyit változtak a címlaplányok, a sminkelési szokások és a frizuratrendek az elmúlt pár évtized alatt!

Blogmustra