Rasszizmussal vádolják a kozmetikai cég karácsonyi kampányát

Zanza!

Világszerte nagy botrányt kavart karácsonyi kampányával az 1920-as évek provokatív, teátrális világából ihletet merítő márka, az Illamasqua. A korunk városi, bevállalós nőit megszólító kozmetikai cég ünnepi hirdetésére a márka sminkmestere ugyanazt a modellt festette feketére majd fehérre is.

A 'Not Dreaming, White Christmas' szlogennel kampányoló brit márkát a feltűnő plakát miatt rasszizmussal vádolják, amire az Illamasqua azzal reagált, hogy őket a 19. században elterjedt színházi világ, az úgynevezett blackface minstrel show, illetve a fekete sminkben színpadra lépő előadók inspirálták. (Az előadás lényege akkor az volt, hogy fehér színészek fekete sminkben rasszista sztereotípiákat testesítettek meg, azóta a 'blackface' elsősorban Amerikában a rasszizmus szinonimájává vált – írja a kitekintő.hu)

„A legkellemetlenebb az egészben, hogy a borzasztó képeken nemcsak a modell arca sötétült el, hanem az ajkát is túlzóan rózsaszínre festették, akárcsak a modellhez hasonló, cilinderes, csokornyakkendős Bert Williamsét a 19.században” – írta a Facebookra egy felháborodott kommentelő, aki többedmagával "faji érzéketlenséggel" vádolja a márkát.

480799 562711953745602 2030708088 n-640x458.png

Az Illamasqua kreatív igazgatója, Alex Box is reagált az őket ért vádakra, hangsúlyozta, hogy ez a kampány a bőrre felvitt színről szól és nem a bőrszínről. ”Nyilvánvaló, hogy soha nem állt szándékunkban megbántani senkit, a márka mindig is nagy hangsúlyt fektetett az önkifejezésre, a kreatívitásra és a művészi határok feszegetésére” – magyarázta a hirdetést a jezebel.com-nak Alex Box.

Ön mit gondol a kozmetikai cég karácsonyi hirdetéséről? Önt is zavarja a fekete és fehér bőrszín ilyen jellegű megkülönböztetése, vagy nem lát mást a kampányképekben, csupán a termék elfuserált bemutatását, amivel korábban már felsült a L'Officiel Paris divatmagazin is?

Blogmustra