Állunk leesett a konyhában

Zanza!

Ezen a héten olyan egyszerűen elkészíthető ételeket mutatunk be, amelyek egészségesek, és nyugodt szívvel ajánljuk bárkinek. Eddigi receptjeink: tökmagos csirke, sütőtükkrémleves, bruschetta után most nézzük az édességeket. Ebben az írásban a ropogós, omlós zabpelyhes keksz elkészítését mutatjuk meg.

Bevalljuk, minket is meglepett, hogy ez a keksz, amit kis változtatásokkal készítettünk el, mennyire finom lett. A zabpelyhes keksz egészséges alternatíva lehet az éhség csillapítására akkor, amikor éppen nincs más, vagy két főétkezés között. Eheti lekvárral, krémekkel, csokiba is márthatja, minden extra jól megy hozzá, de ezek a kalóriatartalmat is jócskán megdobják.

Amire szüksége lesz

  • Egy csésze (11 dkg) fehér tönkölyliszt
  • Egy csésze (11 dkg) teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • Egy csésze (10 dkg) apró szemű zabpehely
  • Fél csésze barna nádcukor
  • Egy csipet só
  • Egy teáskanál sütőpor
  • 5 dkg kókuszvaj/10 dkg vaj
  • Két kisebb tojás
  • Egy vanília rúd belseje
  • Egy teáskanál őrölt gyömbér
  • Egy teáskanál fahéj

Így készítse el

Nagyon egyszerű az elkészítése. A száraz elemeket keverje össze, adja hozzá a tojásokat és a vajat/kókuszvajat, és jól gyúrja össze a hozzávalókat. Ha a tészta száraz, további vajjal lazítsa. Akkor jó a tészta, ha ruganyos és nem ragad a kezéhez. Csomagolja folpackba és pihentesse minimum harminc percet a hűtőben. Miután eléggé lehűlt a tészta, kétféle formázási mód között is választhat.

Vagy csipkedjen le belőle mandarin nagyságú darabokat, ezekből formáljon gombócot majd lapítsa ki a tenyerében, vagy egy szélesebb pohár aljával. A másik módszer, ha az adagot negyedeli, és a negyedeket 4 mm vastagra nyújtja, és kerek formával kiszaggatja.

Ha nagyon lapos kekszeket formáz (körülbelül 4 mm) akkor inkább ropogós lesz, ha vastagabbra hagyja a tésztát, inkább omlós lesz, de ebben az esetben a sütési idő növekszik.

Tegyen a tepsibe sütőpapírt és erre fektesse a kekszeket. 180 fokos előmelegített sütőben süsse, ha vékonyak a kekszek/izmos a sütője, 10-12 perc alatt sülnek meg, vastagabbra formázva, vagy gyengébb sütőben kb 15 perc. Nem árt ha folyamatosan szemmel tartja, mert gyorsan meg tud égni az alja. Eheti lekvárral, csokikrémmel de magában is nagyon jó csemege.

Ha nem szeretné az egész mennyiséget kisütni, akkor becsomagolva le is fagyaszthatja. Ebben az esetben felhasználás előtt szobahőmérsékleten engedje fel, majd formázza tetszés szerint.

Az Alapkonyha eheti receptjei a Sanofi közreműködésével készültek.

    Tápanyagtartalom egy adagban (egy darab)      
    Kalória 62 Kcal      
    Fehérjetartalom 1 g      
    Zsírtartalom 3 g      
    Szénhidráttartalom 7 g      
    Rosttartalom 1 g      
    Vitaminok B1-vitamin, B3-vitamin, B6-vitamin, D-vitamin, E-vitamin
    Ásványi anyagok kálium, magnézium, cink, mangán, vas  
Blogmustra