Paradicsom és kenyér még nem volt ilyen jó

Zanza!

Ezen a héten olyan egyszerűen elkészíthető ételeket mutatunk be, amelyek egészségesek, és nyugodt szívvel ajánljuk bárkinek. Most az olasz Bruschetta Andalúz változatát készítettük el. A hagyományos is nagyon finom, de a dél-spanyolországi változata különlegesebb, gazdaságosabb és egyszerűbb a szervírozása is. Kicsit talán macerásabb elkészíteni, de ezt a változatot hétköznap is eheti, mert nem fog a fokhagymától bűzleni. Ráadásul ennél a megoldásnál még az is szuper, hogy sokkal kevesebb olajat kell hozzá felhasználni mint a testvérénél, tehát egészségesebb is.

Amire szüksége lesz

  • kifli vagy bagett felkarikázva
  • öt-nyolc paradicsom
  • oregánó
  • friss bazsalikom    
  • fokhagyma
  • egy kevés só
  • kókuszolaj

Először tisztítsa meg a fokhagymákat és nagyon kevés kókuszolajon kezdje el pirítani. Amikor aranysárga, tegye rá a felszeletelt paradicsomokat (körülbelül a meglévő mennyiség felét) és éppen annyi vizet, hogy ne égjen meg a fokhagyma. Fedő alatt addig párolja ameddig szét nem esnek a paradicsomok, majd adjon hozzá két csipet morzsolt oregnót és három-négy nagyobb levelű friss bazsalikomot és az egészet rottyantsa össze. Ezután vegye le a tűzről és turmixolja össze az egészet egy kézi-mixerrel és tegye ki a teraszra, ablakba hűlni. Amíg a paradicsomszósz hűl, vágja apró kockákra a maradék paradicsomot és keverje össze a szintén aprított bazsalikommal és a morzsolt oregánóval. Amikor a szósz kihűlt, keverje bele a kockázott paradicsomot, borsot és sót. Tálaláskor kanalazza a paradicsomot pirított bagettre vagy kiflire és díszítse friss bazsalikommal.

Tápanyagtartalom egy adagban  
Kalória 112,00 kcal
Fehérje 2,70 g
Zsír 4,30 g
Szénhidrát 15,30 g
Koleszterin 0,00 mg
Rost 2,00 g
C-vitamin 8,00 mg
Kalcium 46,00 mg
Vas 1,10 mg
Nátrium 141,00 mg

Az Alapkonyha eheti receptjei a Sanofi közreműködésével készültek.

Blogmustra