Készítsen tökmagos csirkét, ha fogyni szeretne

Zanza!

Ezen a héten olyan egyszerűen elkészíthető ételeket mutatunk be, amelyek egészségesek, és nyugodt szívvel ajánljuk bárkinek. Ezúttal a „rántott” csirke gluténmentes, tojásmentes változatát, a tökmagban sütött csirkemellet készítettük el.

tm

Ez sokkal kevesebb kalóriát tartalmaz, mint a klasszikus rántott hús, és még finom is. Fogyókúrás étrendbe is tökéletes, és mivel búzaliszt, zsemlemorzsa (glutén), és tojás sincsen benne, speciális diétákba is beilleszthető.

Amire szüksége lesz

Marinált paradicsom:

  • 250 dkg koktél- vagy cseresznye-paradicsom
  • Egy evőkanál olívaolaj
  • Fokhagyma
  • Egy csipet só
  • Egy csipet citrombors
  • Fél/egész citrom
  • Friss bazsalikomlevél
  • 40 ml tárkonyecet
  • 70 ml víz

Vágja fel a citromot és a fokhagymát, és dinsztelje meg olajon. Amikor aranyszínű a fokhagyma, tegye a serpenyőbe a paradicsomot, a kevés sót, borsot. Az egészet lefedve párolja három-öt percig, de figyelje a paradicsomokat, hogy ne essenek szét. Ezután adja hozzá a tárkonyecetet, a vizet, és vegye le a tűzről. Akkor adja hozzá a bazsalikomleveleket, amikor már kihűlt.

Ha marad a köretből, és szívesen eltenné, befőttes üvegben hetekig eláll, de lepje el a folyadék, amiben főtt, vagy ha az nem elég, adjon hozzá kellő mennyiségű olívaolajat.

Tökmagos csirke:

  • 35 dkg csirkemellfilé
  • egy kevés só
  • citrombors
  • fűszerek (én az indiai garam masalát használtam)
  • két evőkanál tejföl
  • tíz dkg tökmag
  • egy evőkanál olívaolaj/kókuszolaj
  • rukkola, spenót, vagy bármilyen friss, nyers zöldköret

A megtisztított csirkemellet vágja ujjnyi csíkokra, és a só kivételével pácolja be a fűszeres tejfölbe két órára. A tökmagot törje durvára, és forgassa meg benne a pácolt húscsíkokat. Közepes hőfokon párolja a száraz serpenyőben, majd egy evőkanál olajon süsse barnára. Tálaláskor rukkolasalátával, spenóttal és marinált paradicsommal kínálja.

Vigyázat!! A csirkemell ugyan gyorsan megsül, de addig is vigyázzon arra, hogy a tökmag ne égjen meg. Ugyanilyen fontos, hogy nem szabad rommá sütni, mert akkor kiszárad, és teljesen élvezhetetlen lesz!

Tápanyagtartalom egy adagban  
Kalória 295 Kcal
Fehérjetartalom 26 g
Zsírtartalom 18 g
Szénhidráttartalom 5 g
Rosttartalom 2 g
Vitaminok: B3-vitamin, E-vitamin  
Ásványi anyagok: kalcium, vas  
Az étel tojásmentes, gluténmentes étrendbe illeszthető.  

Az Alapkonyha eheti receptjei a Sanofi közreműködésével készültek.

Blogmustra