Betiltaná az EU a Chanel N°5-et

Zanza!

Betiltaná az elmúlt idők egyik legrosszabb parfümreklámját elkészítő Chanel ikonikus N°5 illatát az Európai Unió, mivel olyan jogszabály elkészítésére törekszik, ami ellenzi a világ egyik legcsábítóbb illatának legtöbb kulcsfontosságú összetevőinek használatát.

Az Unió ugyanis megkérdőjelezi a divatház természetes összetevőinek allergiamentességét, így az EU tudományos bizottsága a fogyasztók biztonsága érdekében felhívta a figyelmet arra a száz lehetséges allergénre, amelyek veszélyesek lehetnek a fogyasztókra nézve. Ilyen veszélyes allergének például a fa, a moha és a tölgymoha, amik éppen felelősek a legendás fás illatért – írja a huffingtonpost.com.

A bizottság javasolja továbbá azt a követelményt is, mely szerint bizonyos alapvető összetevőkből, mint a citrál, a kumarin és az eugenol (amelyek mind megtalálhatóak a természetben) csupán 0,01 százalékot lehessen az illatoknál felhasználni.

„A Chanel No. 5 soha nem ártott senkinek. Ha ez így folytatódik, az egész akár a parfümök halálát is okozhatja. Minél többet használjuk a természetes összetevőket, annál jobban fennáll a veszélye az allergiának. A citrom, a jázmin és a bergamot (vörös méhbalzsam) mindegyike tartalmaz allergéneket” – mondta Sylvie Jourdet a francia parfüm társaság tagja a The Telegraphnak.

Landing N5 white full height fr FR

Ön mit gondol a parfümök szabályozásáról?

  • Nevetségesnek találom ezt az uniós szabályozást 1291
  • Megértem, nem szeretnék allergiás lenni egy parfüm miatt 171
  • Nem érdekel 156

A Chanelen kívül egyéb parfümök is veszélybe kerültek és átalakításra szorulnak, például a Miss Dior, a Guerlain Shalimarja és az Angel by Thierry Mugler. A szabályozás eredményeként az érintett illatanyagok előállítására a divatházak kénytelenek lesznek új képleteket felmutatni, annak ellenére, hogy rendkívül korlátozott a választék a természetes alapanyagokból.
„Ha nem használhatnánk ezeket az összetevőket, az ennek a gyönyörű parfümnek a végét jelentené” – nyilatkozta az ügyről Françoise Montenay, a Chanel ügyvezető elnöke.

Érhető, hogy a francia luxusáru-konszern, az LVMH nem veszi annyira könnyedén a felröppent javaslatot, mivel a parfümöket az elérhetetlen luxusmárkák egyik megfizethető termékeként tartják számon. Viszont ha változtatnak az illat néhány összetevőjén, ezzel kockázatossá teszik az egyik legjövedelmezőbb iparágukat. „Fontos, hogy Európa megőrizze kulturális örökségét szaglásában is” – kommentálta az ügyet az LVMH.

Blogmustra