OFFLINE

Ezért ilyen drágák a designer szemüvegek

2012. október 23., kedd 15:15

Jó ideje foglalkoztat minket, hogy vajon miért csillagászati az ára a designer napszemüvegeknek, melyekért olykor annyit kell fizetnünk, mint egy iPadért. Nem ritka ugyanis, hogy egy luxus szemüvegért 400-800 dollárt, 85-185 ezer forintot is elkérnek a tervezők.

Szinte minden designermárka nap- és dioptriás szemüvegkeretét egy olasz családi vállalkozás, a Luxottica készíti. Az 1961 óta működő, milánói székhelyű cég felel többek között a Versace, a Ralph Lauren,a Dolce & Gabbana, a Chanel és a Prada szemüvegeiért. A Ray-Bant például 1999-ben 640 millió dollárért vásárolták meg, az Oakley-t pedig 2007-ben 2,1 milliárd dollárért szerezték meg.

„A benzinkutakon 29 dollárért árult Ray-Bant felújítottuk és mára az egyik legkeresettebb napszemüveg márka a világon, mint az Oakley és az Oliver Peoples. Lehet, hogy egyfajta monopóliummal rendelkezünk a szemüvegpiacon, főbb vetélytársaink a Walmart, a Warby Parker és Cosco. Minden annyit ér, amennyit az emberek hajlandóak fizetni érte” – mondta a CBS 60 Minutes című műsorában Andrea Guerra, a Luxottica vezérigazgatója cégéről, mely annyira jövedelmező, hogy jegyzi őket a New York- Stock Exchange és az olasz tőzsde, a Borsa Italiana is. Az interjút ide kattintva megnézheti.

A gyártással és forgalmazással is foglalkozó vállalat a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően napról-napra tökéletesíti termékeit, a formatervezéshez például az űrkutatás legújabb eredményeit is felhasználják, ami által a szemüvegek tartósabbá válnak és akár tizenöt évig is használhatóak. Az agresszívnak tűnő vállalat nemrég felvásárolta a világ egyik legnagyobb szemüveggyártó hálózatát, a Sunglass Hut-ot, mellyel közösen 65 millió keretet gyártottak le az elmúlt években – írja a milanofinanza.it

Ön szerint is túl vannak árazva a designer szemüvegek?

  • 1338
    Igen, lehúzásnak tartom a túlárazást
  • 64
    Nem, a minőséget meg kell fizetni
  • 406
    Van egy lélektani határ, ami felett nem veszem meg
  • 24
    Bármit megadok egy napszemüvegért, ha beleszeretek

„Az egyedülálló üzleti modellel rendelkező Luxotticának túlzott dominanciája van a szemüveg piacon. A vállalat megjelenése egyfajta optikai csalódás.A Luxottica olyan magas árakat szab meg, amilyet csak akar, mások meg követik őt ebben. Gátlástalanul beárazzák 200 dollára (42500 forintra) azt a szemüveget, amit mindössze 30 dollárból (6300 forintból) állítottak elő” – fejezte ki rosszallását Brett Arends, a SmartMoney.com rovatvezetője.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta