Ezért ilyen drágák a designer szemüvegek

Zanza!

Jó ideje foglalkoztat minket, hogy vajon miért csillagászati az ára a designer napszemüvegeknek, melyekért olykor annyit kell fizetnünk, mint egy iPadért. Nem ritka ugyanis, hogy egy luxus szemüvegért 400-800 dollárt, 85-185 ezer forintot is elkérnek a tervezők.

Szinte minden designermárka nap- és dioptriás szemüvegkeretét egy olasz családi vállalkozás, a Luxottica készíti. Az 1961 óta működő, milánói székhelyű cég felel többek között a Versace, a Ralph Lauren,a Dolce & Gabbana, a Chanel és a Prada szemüvegeiért. A Ray-Bant például 1999-ben 640 millió dollárért vásárolták meg, az Oakley-t pedig 2007-ben 2,1 milliárd dollárért szerezték meg.

„A benzinkutakon 29 dollárért árult Ray-Bant felújítottuk és mára az egyik legkeresettebb napszemüveg márka a világon, mint az Oakley és az Oliver Peoples. Lehet, hogy egyfajta monopóliummal rendelkezünk a szemüvegpiacon, főbb vetélytársaink a Walmart, a Warby Parker és Cosco. Minden annyit ér, amennyit az emberek hajlandóak fizetni érte” – mondta a CBS 60 Minutes című műsorában Andrea Guerra, a Luxottica vezérigazgatója cégéről, mely annyira jövedelmező, hogy jegyzi őket a New York- Stock Exchange és az olasz tőzsde, a Borsa Italiana is. Az interjút ide kattintva megnézheti.

142374710
Fotó: Christopher Furlong / Europress / Getty

A gyártással és forgalmazással is foglalkozó vállalat a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően napról-napra tökéletesíti termékeit, a formatervezéshez például az űrkutatás legújabb eredményeit is felhasználják, ami által a szemüvegek tartósabbá válnak és akár tizenöt évig is használhatóak. Az agresszívnak tűnő vállalat nemrég felvásárolta a világ egyik legnagyobb szemüveggyártó hálózatát, a Sunglass Hut-ot, mellyel közösen 65 millió keretet gyártottak le az elmúlt években – írja a milanofinanza.it

Ön szerint is túl vannak árazva a designer szemüvegek?

  • Igen, lehúzásnak tartom a túlárazást 1338
  • Van egy lélektani határ, ami felett nem veszem meg 406
  • Nem, a minőséget meg kell fizetni 64
  • Bármit megadok egy napszemüvegért, ha beleszeretek 24

„Az egyedülálló üzleti modellel rendelkező Luxotticának túlzott dominanciája van a szemüveg piacon. A vállalat megjelenése egyfajta optikai csalódás.A Luxottica olyan magas árakat szab meg, amilyet csak akar, mások meg követik őt ebben. Gátlástalanul beárazzák 200 dollára (42500 forintra) azt a szemüveget, amit mindössze 30 dollárból (6300 forintból) állítottak elő” – fejezte ki rosszallását Brett Arends, a SmartMoney.com rovatvezetője.

152558386
Fotó: Rachel Murray / Europress / Getty
Blogmustra