Két év alatt három kosárméretet nőtt a brit asszonyok melle

Zanza!

Míg 2010-ben a 34B (magyar számozás szerint a 75B) volt a legkelendőbb méret, ez most 34DD , azaz 75E az Észak-, Közép-Angliában és Írországban élő nőknek köszönhetően. Míg Walesben egyébként az E az átlagos kosárméret, addig Skóciában és a déli régióban állítólag csak két mérettel nőttek a mellek. A felmérésben résztvevők 78 százaléka egyébként azt állítja, hogy korábban sokkal kisebb melltartókat viseltek, mint amekkorát kellett volna.

A közlemény szerint az olyan hírességeknek köszönhetően, mint Dita Von Teese, Kim Kardashian, Nigella Lawson és Beyoncé Knowles, a nők már sokkal szívesebben felvállalják domborulataikat, sőt, mindent megtesznek azért, hogy fokozzák a hatást. Ezt honnan tudni? Két évvel ezelőtt az eladott melltartóknak csupán a 36% volt push-up vagy töméses, és ez az arány mára 70 százalékra nőtt.

goff von teese 230909 16

A Debenhams munkatársai októberben minél több nőnek próbálnak segíteni abban, hogy kiderítsék, mi is számukra megfelelő méret és mennyivel jobban is néznek ki, ha nem több számmal kisebb fehérneműkbe passzírozzák bele a melleiket.  És mivel most van a mellrák elleni küzdelem hónapja, minden eladott melltartó árából 50 pennyt felajánlanak három alapítványnak.

Aki egyébként figyelemmel kíséri az eseményeket, annak semmi meglepő nincs abban, hogy a szigetország bizonyos részein két év alatt 3 méretnyit nőttek a mellek. A szakemberek nem feltétlenül értenek egyet abban, hogy mi ennek az oka. Egyesek szerint a túlsúlyosság, az elhízás, míg mások a hormonokat okolják, de nem szabad megfeledkezni a továbbra is igen népszerű mellnagyobbító műtétekről sem. Jó lenne azt mondani, hogy egyre több nő tudja a helyes méretet, és részben ennek köszönhető a változás. Ám mint korábban is írtuk, nem ez a helyzet, pedig sem vizuálisan, sem fizikailag nem túl előnyős, ha kicsi melltartóba passzírozzuk bele a kebleinket. Tény, a legtöbb helyen továbbra sincsenek könnyű helyzetben azok, akik nagyobb méretű fehérneműket keresnek.

W.S.

És hogy itthon mi a helyzet? Galamb Eszter, a Triumph márkamenedzsere a Díványnak elmondta, az elmúlt években nőtt a kereslet a D, E, F kosár iránt, az A és a B kosár iránt viszont csökkent. "De ez nem jelenti egyértelműen azt, hogy a nők kosármérete növekedett, inkább azt, hogy az elmúlt években nagyon sok olyan konkurens márka lépett be a piacra, akik főleg az A és B kosaras célcsoportra fókuszál, a nagyobb kosármérettel rendelkező nőket itthon pedig csak kevés márka tudja kiszolgálni. Mi G kosárig forgalmazunk melltartókat " - tette hozzá. Ha az arányokat nézzük, akkor a B kosár még mindig a legkelendőbb a majdnem 35 százalékával. A második helyen a C, a harmadik helyen pedig a D méret szerepel, vagyis az első három helyezett sorrendje egyelőre nem változott, csak az arányok változtak. Persze ki tudja, hogy mit hoz a jövő.

Az előnyös tulajdonságainkat persze mi is szeretjük hangsúlyozni, de csak bizonyos módszerekkel. "Push-up melltartóból közel 2,4-szer annyit adtunk el 2011-ben, mint 2007-ben. A teljes melltartó darabszámból a push-up melltartók részesedése 2007-ben még csak 10,6% volt, 2011-ben ez 23,3%-ra nőtt.  A szivacsos melltartók iránti kereslet aránya viszont a teljes forgalomhoz képest minimálisan esett vissza, szinte stagnál. A normál, merevítő nélküli melltartók aránya pedig meglehetősen csökkent. 2007-ben az összesen eladott melltartók 34,8% normál melltartó volt, 2011-ben már csak 29,8%. A sima körmerevítő melltartóknál ugyanez a helyzet, a 2007-es 34,8%-os részesedés 2011-re 26,7%-ra csökkent" - tudtuk meg.

Blogmustra