Így vásárol a brit Vogue főszerkesztője

Zanza!

Kíváncsi arra, hogyan állítja össze ruhásszekrényének tartalmát a legismertebb divatmagazin brit kiadásának főnökasszonya? A Telegraph kiderítette, mit utál és mit szeret Alexandra Shulman a vásárlásban, egy-két tippel megtoldva.

„Mielőtt a Vogue szerkesztője lettem volna, akkor vásároltam, amikor csak kedvem támadt hozzá. Most már más a helyzet, a szezon elején megvásárolom a szükséges ruhákat. Pontosan tudom, hogy mik azok az újdonságok, amelyek nem találhatóak meg a szekrényemben” – nyilatkozta Alexandra Shulman, aki immár 20 éve áll a magazin élén. Hozzátette, ugyan imádja a ruhákat, nem szeret túlzásba esni, ezt meghagyja az alkalmazottaknak, akik persze csodálatosan néznek ki szettjeikben.

Bár idén jelent meg egy regénye, amelynek fő témája a barátság, ő is azok közé tartozik, akik legszívesebben egyedül vásárolnak és utálják, ha hajtja őket a tatár. „Azonnal meg tudom állapítani, hogy találok-e majd valamit, ha pedig érzem, hogy nincs igazán kedvem a vásárláshoz, akkor inkább feladom” – nyilatkozta Shulman, aki nem szereti, amikor a túlbuzgó asszisztensek fel akarják világosítani arról, hogy egy adott ruha a szezon egyik kulcsdarabja.

Saját bevallása szerint vannak kedvenc ruhadarabjai, amelyekből rendszeresen vásárol. Ilyenek a zubbonyszerű kabátok, a csipkeszoknyák, a kékeszöld és szürke pólók, a fekete ruhák, valamint minden, ami bársonyból van. Egyúttal mindenkinek azt tanácsolja, hogy ha valami nagyon megtetszik, akkor is vegyük meg, ha nincs is igazán szükségünk rá, mert biztosan nagyon boldogok leszünk, amikor felvesszük. És még valami! A rossz bolti világítás ellen szerinte szép fehérneművel kell küzdeni, hiszen „így nem nézünk ki olyan borzasztóan a próbafülke tükrében.”

A Telegraph egyébként kiemeli azt is, hogy Shulman milyen fontos szerepet játszott a Fashion's Night Out létrejöttében. Ezt az eseménysorozatot 2009 óta minden évben megrendezik, és azért jött létre, hogy a gazdasági válság közepén egy kis lökést adjon a divat- és a ruházati iparnak. A Fashion's Night Out keretében világszerte márkák tucatjai rendeznek eseményeket az üzleteikben a New York-i divathét kezdetekor. Alexandra Shulman idén állítólag a Mulberry új üzletében ünnepel, és egy limitált szériás Vogue póló is készült Jonathan Saunders londoni designer jóvoltából.

Blogmustra