A New York-i divathét 5 legjobb showja

Zanza!

Bemutatták New Yorkban a 2013-as tavaszi/nyári kollekciókat: a mostani divathét körülbelül annyiban tért el a februáritól, hogy kevésbé volt hangsúlyos a kifutókon a military és a marketingszempontból divatos környezetvédelemre való felhívás. A kifutón hazai modellek is feltűntek, például Axente Vanessa a Richard Chai és az Alexander Wang shown, Mihalik Enikő a Cushnie et Ochs-on, Kondás Kata a BCBG Max Azria bemutatón, és Rajzák Kinga a Rag & Bone kifutóján. Ámulatba esni idén sem a New York-i bemutatóktól fogunk, de összegyűjtöttük az öt legszerethetőbb kollekciót Marc Jacobstól, Diane Von Furstenbergtől, Karen Walkertől, Victoria Beckhamtől és Avril Lavigne-től.

Abbey Dawn by Avril Lavigne

A kanadai származású Lavigne 2008-ban debütált saját márkájával, az Abbey Dawnnal. A jól csengő nevet állítólag még apja ragasztotta rá gyermekkorában. A kamaszlányokat megcélzó brand fő motívumai a villámok, szívecskék, szegecsek, csillagok és halálfejek, melyek jól illeszkednek Lavigne zenei stílusához. A parfümöt is piacra dobó énekesnő ruháit kizárólag az amerikai Kohl's áruházban lehet beszerezni,de a márka hivatalos oldalán bejelentették, hogy hamarosan Európa felé terjeszkednek.

A nemrég újra eljegyzett Lavigne 2013-as tavaszi/nyári kollekciójában is visszaköszöntek a tőle a megszokott minták, melyeket idén sok bőrrel és lánccal dobott fel a mindössze 27 éves énekesnő. A provokatívnak szánt, de inkább tinédzseresre sikerült gyűjtemény érdekességei közé tartozik a csipkével kombinált bőrdzseki, a szegecses harisnyatartó, a koponyás „Hello Sailor” feliratú póló illetve a fekete platform cipő. A márka ügyesen beszervezte modelljei közé Kim Kardashian egyik féltestvérét, a 15 éves Kylie Jennert (alábbi képen a sor elején vonul), ezzel még egy kis sajtónyilvánosságot ki tudtak sajtolni a Skrillex-szé vált énekesnőnek.

Victoria Beckham

A szintén zenészből lett designer, Victoria Beckham vasárnap mutatta be legújabb kollekcióját a nagyközönségnek. A túlnyomó részben fekete, fehér és pipacsszínű darabok egyszerű vonalvezetést kaptak. A szűk, egyrészes ruháikat idén lengébb ingekkel, minimális csipkével és zakókkal egészített ki a focistafeleség.

”Olyan ruhákat szeretnék tervezni, amiket én is viselnék” – mondta Beckhamné, aki bevallotta, hogy a kollekció tervezésénél jobban érdekelték a textúrák, mint a színek. A Victoria Beckham Victoria névre keresztelt vonalból egyébként a 2011-es évben 60 millió font (21 milliárd forint) bevétele volt a márkának. A finom designelemeket használó Posh Spice jól sikerült bemutatójának egyetlen kakukktojása az  alul szandál, felül csizma cipő, amit nem tudunk hova tenni. Továbbá furdalja az oldalunkat a kíváncsiság, hogy vajon miről beszélhetett David Beckham a backstageben Yohji Yamamotoval az Y3 bemutató alatt.

Karen Walker

Az érdekes és drága napszemüvegeivel befutott Karen Walker meglepte a New York-i divathét közönségét nőies és hordható kollekciójával. 2013-as tavaszi/nyári darabjait az időutazás ihlette, amin egyáltalán nem lepődtünk meg, hiszen a Londonból származó designer idei szemüvegkampányának főszereplői is űrlények voltak. „Az ötvenes évek optimizmusából kiinduló kollekció egyfajta szemtelen kettőséget mutat be a múlt és a jövő között” – mondta munkájáról a tervező. Az érdekes mintákkal, babakék és arany darabokkal, és retro formákkal tarkított gyűjtemény legfeltűnőbb eleme a szemet takaró frufru és a már ősszel is slágerkiegészítőnek számító női siltes sapka volt.

Marc Jacobs

A csipkeruhában is dögös tervező nem átlagos designer, míg más tervezők el akarnak adni nekünk egy ruhát, Jacobs lebeszél a vásárlásról és összezavarja a fejünkben kialakult képet. Ez idén sem volt máshogy, Marc Jacobs showja volt újra a New York-i divathét gravitációs központja. Ez a kollekció volt az egyetlen, mely irányt mutatott, ha nem is a következő hat hónapra, de a jövőre nézve biztosan. Jacobs a Christian Dior által 65 évvel ezelőtt feltalált pszichológiai trükköt alkalmazta a kifutón, ami leginkább a modellek gyors gyaloglási stílusán és tempóján mutatkozik meg. „Ez brutális. Csak szexualitás és erő, semmi romantika és érzelem” – összegezte egy vendég a látottakat. A hatvanas évek és Andy Warhol inspirálta 45 darabból álló, csíkokkal feldobott kollekció ( amiért már most oda vagyunk ) zöme fekete, bordó, arany és a fehér színben pompázott.

Diane Von Furstenberg

Furstenberg showját azért említjük meg, mert a bemutatón nem a 2013 tavaszára tervezett ruháké volt a főszerep, hanem a modellek fejére szerelt kibővített valóságé, a Google Glassé – ami a Google Android meghajtású okosszemüvege. A kifutón felvonultatott modellek rendeltetésszerűen használták is a szemüveget, videóztak és fotóztak azzal. Az így rögzített anyagból hamarosan egy dokumentumfilmet is bemutatnak a tervező Google+ és YouTube oldalán „DVF Through Glasses” címmel. Az új kollekció színeit, formavilágát és díszítését egyébként olyan egzotikus helyszínek ihlették, mint Róma, a marrakeshi kertek és a jaipuri sivatag. A bohó, néhol giccses, ezüst, korall, lime és lila darabok legjobbjai a kontrasztos színű tunikák, gyöngyös nyakdíszek és vékony selyemszövetek voltak.

Blogmustra