Újra menő a baseballsapka, főleg ha csillog

Zanza!

Amikor a H&M bemutatótermében megláttuk a csillogó kövekkel kirakott női baseballsapkát, éreztük, hogy valami nagy dolog van készülőben, de inkább kivártunk. Most már azonban semmi kétség nem fér hozzá, az ellenzős fejfedő reneszánszát éli és a divatcégek annyit kaszálnak vele, amennyit nem szégyellnek. A Guardian utána is járt annak, hogy mi is áll ennek a hátterében, miért tért vissza a 80-as évek nagy divatja pont most. Nem tudjuk, mennyire fontos tényező, de az utóbbi pár hétben olyan ismert emberek fején tűnt fel, mint például Vilmos herceg, Usain Bolt vagy Rihanna és persze magának a londoni olimpiának köszönhetően is megnőtt a kereslet a sportos viseletek iránt.

De az okok boncolgatása helyett nézzük inkább a kőkemény tényeket. A Selfridges állítása szerint náluk tavaly nyárhoz képest majdnem ötszörösére nőtt a kereslet. Bár elsősorban a férfiaknak szánt kiegészítők a kelendőek, azért a nők is egyre több ilyen fejfedőt vásárolnak. A Topmannél 26 százalékos növekedést tapasztaltak, és a márka egy vintagejellegű kollekcióval is igyekszik meglovagolni a trendet. Az Asosnál picit látványosabb a növekedés, náluk júniusban 104 százalékkal több sapkát adtak el, mint márciusban, és a vásárlók főelg a nyomottmintás darabokat kedvelik.

A nagy divatházak sem akarnak persze kimaradni a jóból, a Dior Homme januári bemutatóján szépen sorban követték egymást a baseballsapkás modellek, de a Lanvin és az Acne is rákapott erre a trendre. Elgar Johnson, az i-D magazin divatszerkesztője szerint ez a sapka soha nem tűnt el az üzletek polcairól, de a divatszakma egy jó időre elfeledkezett róla, igaz, a Givenchy bemutatón már tavaly találkozhatunk velük. A Topman egyik fejese, Gordon Richardson szerint a baseballsapka egy nagyon fiatalos és praktikus viselet, és kicsit fiatalosabb a hipsztereknek köszönhetően iszonyatosan elcsépelt trilby kalapnál.

Mithun Ramanandi, a Selfridges férfidivattal foglalkozó munkatársa szerint egyre szélesebb a rajongótábor, a tinédzserektől kezdve a komoly harminc felettieken át mindenki kedveli. Egyúttal megjegyezte, nemcsak a férfiak hordják ám, a Boy London sapkákat például főként nők vásárolják. Carolyn Massey, a Lyle & Scott vezetőtervezője Usian Bolttal magyarázza a nagy érdeklődést, hiszen az olimpikont a nyáron többször is lehetett látni ilyen fejfedőkben. Természetesen náluk is vannak baseballsapkák az őszi kollekcióban, és már a jövő évi darabokat tervezik. David Hellqvist, a Dazed Digital szerkesztője szerint nem szabad elfeledkezni két márka, a Supreme és Norse Projects közreműködéséről sem. Azzal, hogy egy kicsit feljavították, átalakították a régi formavilágot, új lendületet adtak ennek a viseletnek.

A magyarországi üzletekben egyelőre nem túl nagy a kínálat, mármint ami a nőknek szánt darabokat illeti, de az interneten – példának okáért a korábban már említett Asosnál vagy a Topman anyamárkájánál, a Topshopnál – is vannak érdekes és kicsit vitatható darabok. Tessék csak megnézni a galériában!

Blogmustra