Elítéli az anorexiát az ex-Vogue főszerkesztő

Zanza!

A világ egyik legsikkesebb nagymamája Carine Roitfeld, felkapottabb, mint valaha, amióta távozott a francia Vogue főszerkesztői székéből. Az erős kisugárzású Roitfeld ősszel dobja piacra a macskaimádóvá vált Lagerfelddel közösen A kis fekete blézer: a Chanel klasszikusa újragondolva című könyvet, továbbá szeptember 13-án, a New York-i divathét alatt jelenik meg félévente piacra kerülő magazinjának első kiadása CR Fashion Book címen. A már most nagy érdeklődés által övezett lapból kiszivárgott első képen – mely hangulatában kicsit Marc Jacobs kampányképeire hajaz – Juliet Ingleby egy levendulaszínű fátyolba burkolva, három feketébe öltözött kísérőjével sétál a temetőben. „Fashion with a lot of freedom”, azaz divat sok szabadsággal – jellemezte hamarosan debütáló munkáját a szabadúszásban erős Roitfeld.

Roitfeld a MAC kampányban
Roitfeld a MAC kampányban

A nem kifejezetten a szépségével befutott ex-főszerkesztő és a MAC Cosmetics kollaborációjából született sminkkollekció szintén ősszel, októberben kerül majd a boltok polcaira. A limitált szériás, húsz darabos dekorkozmetikumokhoz Roitfeld nemcsak a nevét és az arcát adta, hanem a márkanév kiválasztástól a színpaletta megtervezésen át a csomagolás kitalálásig tanácsadóként részt is vett a munkafolyamatban. A szemet és a szemöldököt előtérbe helyező gyűjtemény Roitfeld természetesnek ható ajkát, hangsúlyos szemöldökét és füstös szemét hangsúlyozza. A kampányhoz a hangulatos fekete-fehér képeket az Olatz Schnabel selyemkombinéban és a Kiki de Montparnasse selyemköntösben pózoló Roitfeldről Mario Sorrenti készítette a New York-i Pier 59 stúdióban.

„Mindig azt szeretném, hogy jobban ki legyen hangsúlyozva a szemeim, de én sosem tudom magamnak jól megcsinálni. Amikor reggel felkelek, jobban nézek elkenődött sminkkel, mint előző este” – árulta el magáról szakmájának egyik legmeghatározóbb alakja. Az 57 éves főszerkesztő, aki május óta gyakorló nagymama is, a Telegraphnak adott interjújában elárulta, hogy a fotózás alatt Ryan Goslingra gondolt, így tagadhatatlanul vonzóbbnak és szexinek érezte magát a fotózás alatt.

„Sokan azt gondolják, hogy én vagyok a 'porno-chic' királynője. Az chic az rendben van, de a pornó nem. Jobban szeretem a pornográf szó helyett az erotikusat használni. Sosem kezeltem tárgyként a modelleket. Lehet,hogy nimfomániásnak tűnök, de sosem voltam az” – mondta karrierjét harminc éve a francia Elle-nél stylistként kezdő Roitfeld.

Carine Roitfeld
Carine RoitfeldFotó: Gilbert Carrasquillo / Europress / Getty

Az orosz emigráns apától és párizsi anyától származó főszerkesztőnek és férjének, Christian Restoinnak két gyermeke van. Lánya, Julia tervezett már közös kollekciót a Kiki de Montparnasse-al és ő volt az arca Tom Ford első parfümkampányának, a Black Orchidnak is 2006-ban. Fiuk,Vladimir a New York-i társasági élet egyik meghatározó alakja, kurátor és műkereskedő.

„Mi egy nagyon összetartó család vagyunk, mindennap beszélünk egymással. Számomra ők a legfontosabbak és ezt tudják is. Sosem szálltam el, mindig is a földön jártam. És most már nagymama vagyok, ami eddig számomra mindig egyet jelentett az öregasszony kifejezéssel” – vallott magánéletéről a szókimondó természetéről ismert egykori Vogue főszerkesztő.

„Az emberek nagyon kíváncsiak és mindent szeretnének tudni. Régebben voltak a szupermodellek, aztán megjelentek a szuper fotósok most pedig a „szuper-szerkesztők” a menők. Anna (Wintour az amerikai Vogue-tól) is ilyen szuper-szerkesztő lett. Ő egy nagyon erős karakter és erős személyiség, de tíz évvel ezelőtt – mielőtt felkapták volna a divatblogok – senki nem tudott róla. Ő kemény és nagyon őszinte nő. Ez tetszik. Sosem felejtem el,mikor meghívott magához vacsorázni. Soha nem lesz a legjobb barátnőm, nem fogunk naponta beszélni telefonon, de ő olyan valaki, akit tisztelek, és ilyenből kevés van ebben a szakmában” – értékelte a mai médiát és Wintourt Roitfeld.

Roitfeld Chanelben
Roitfeld ChanelbenFotó: Marc Piasecki / Europress / Getty

A francia Vogue-nál töltött idő alatt Roitfeld rengetegszer keveredett vitába a lappal kapcsolatban. Az volt a vágya, hogy életben tartsa az 1970-es és '80-as években kialakult szellemiséget, amikor az erotikus érzékenységükről ismert fotósok, például Guy Bourdin vagy Helmut Newton dolgoztak a magazinnak. „Néha igaz volt az engem ért kritika. Most minden annyira elítélendő. Természetesen a cigaretta és az anorexia nagyon rossz dolgok. De azt hiszem, egyre kevesebb szabadságunk van és ez nagyon szomorú, mert erről szól a divat. A divat állítólag könnyű és nem szabad túl keményen bánni vele” – elemezte a jelenlegi helyzetet a liberális nézeteket valló főszerkesztő.
Sok kritika érte a lapot az elhíresült parkolóban pisilős editorial miatt, amit Roitfeld egyik állandó paranoiája ihletett. „ Én soha nem megyek el WC-re pisilni egy szórakozóhelyen sem. Inkább egy autó mögé pisilek. Ez nem olyan dolog, amit Anna Wintour vagy brit párja, Alexandra Shulman el tudnak képzelni. De nekem ez a valóság. Fontos, hogy az ember humorérzéke mindig társuljon egyfajta eleganciával. De ha egy nő egy autó mögé pisil, akkor legalább csinálja elegánsan."

A Roitfeld körüli botrányok a francia Vogue 2010-es decemberi kiadásával váltak súlyosabbá, mikor a lap vendég-szerkesztőjével, Tom Forddal egy tíz éves modellt, Thylane Loubry Blondeau-t magas sarkú cipőben, tigrisbőrre fektetve, kirúzsozva fotóztak, a sorozatnak pedig a „What make-up at what age?” címet adták, ami miatt pedofíliával vádolták meg a magazint.

Egyesek szerint ez az anyag volt Roitfeld veszte, mivel december 17-én jelentette be lemondását. „Most az egész a pénzről szól, az eredményekről és a nagy üzletről. Tíz év hosszú idő, különösen tíz sikeres év. Csodás évek voltak, de előbb vagy utóbb minden madár elhagyja a kalitkáját és szabadságra vágyik” – nyilatkozta akkor a megfáradt Roitfeld a német Der Spiegelnek.

Blogmustra