A francia nők biztosítást köthetnek luxuscuccaikra

Egy francia bank alapvető érdekének tartja, hogy megvédje a nők luxuscuccait. A francia gazdaság egyik zászlóshajójának tartott Société Générale által létrehozott program elsősorban a nők szubjektív igényeit kívánja kielégíteni „Pour Elle” névre keresztelt speciális kártyájával. A rózsaszín és arany kártya birtokosai akár 250 dolláros, 56500 forintos biztosítást is köthetnek pénztárcájukra, valamint szükség esetén igénybe vehetik villanyszerelők, lakatosok és egyéb hotline ezermesterek segítségét is. „Nem hiszem, hogy ez megkülönböztető szemlélet. Azok, akik úgy döntenek, hogy igénybe veszik a kártya által kínált szolgáltatásokat, ragaszkodnak a nőiességükhöz” – mondta a Société Générale szóvívője a Reutersnek.

A csupán néhány hete indult ellentmondásos program miatt a francia bankot már szexizmussal is megvádolták. Kiderült, hogy egyes nők nem szeretik a bankokat és a nők hátrányos megkülönböztetésének érzik az ellopott kézitáskákra, pénztárcákra felkínált segítséget.

„Kicsit szemtelenül hangzik, hogy egy bank kíván foglalkozni a felmerülő női gondokkal. Úgy látom, hogy több férfi nincs tisztában azzal, hogy hogyan kell kezelni a súlyosabb elektromos problémákat, sőt, van, hogy kétségbe esnek. Nekem nem kell, hogy a bankom szabja meg, hogy milyen szolgáltatásokra van szükségem” – mondta egy 24 éves művészeti asszisztensként dolgozó párizsi nő, aki szerint a bank programja sérti a női identitást.

tk3s af00923 151
. / Northfoto

Azt gyanítjuk, hogy a nők nem túl hálásak a bank nagyvonalú ajánlatával kapcsolatban. Mit szólnának vajon a szexista vádakkal dobálódzó francia hölgyek ahhoz a német polgármesterhez,aki nemrég férfiak számára elkülönített parkolóhelyeket jelölt ki egy fekete-erdei városban, vagy mi lenne a véleményük Sanghajban, ahol a metrón szivatják a lengén öltözött nőket? A Société Générale szóvívője semmi diszkriminatívat nem lát a programban, sőt azt állítja, hogy a kártyatulajdonosok 5 százaléka férfi és akciójukkal inkább egyszerűsíteni szerették volna a nők életét. Nem beszélve arról, hogy a menő kézitáskák egyre drágábbak, egy Chanel pénztárca ára 48 ezer dollár, 10,8 millió forint, egy krokodilbőr hátizsákért is elkérnek 35 ezer dollárt, 7,9 millió forintot. Ebből a szemszögből nézve az a gondolat, hogy egyes nőknek szükségük van lopás esetén biztosításra, nem hangzik túl őrült és a valóságtól elrugaszkodott ötletnek.

139030072
Karl Prouse/catwalking / Europress / Getty
Oszd meg másokkal is!
Mustra