Csak a kiegészítőkből van pénze a tervezőknek

Zanza!

A The New York Times szerint napjainkban a tervezők tényleges nyereséget csak a kiegészítők eladásából remélhetnek. Egy évtizeddel ezelőtt a designer tartozékok még a kevésbé fontos és kevésbé elbűvölő részét képeztek a szezonális kollekcióknak. A divattervezők sem agyaltak annyit azon, hogy milyen kiegészítőket vonultassanak fel a divatheteken. Az ingatag gazdasági helyzetnek köszönhetően azonban fordult a kocka, ami bizonyos értelemben nem is annyira meglepő. Természetesen az emberek a recesszió alatt igyekeznek visszafogni magukat és elsőként a designerruhákat húzzák le kívánságlistájukról. Bár javulóban van a gazdaság, a nők, akik a férfiakhoz képest nem keresnek eleget, nagyobb valószínűséggel előbb költenek egy pár 1000 dolláros (226 ezer forintos) cipőre, mint egy 8000 dolláros, azaz 1.8 millió forintos ruhára, amit rosszabb esetben csak egyszer viselnek az életben.

„A női divatáruk negatív számokat hoztak az elmúlt 18 hónapban. A helyzet rosszabb mint gondoltuk” – panaszolta Marshal Cohen, az NPD Group vezető elemzője. Hozzátette még, hogy a divattervezőket a kiegészítők tartják felszínen. Michael Kors cégének szóvivője például elmondta, hogy 2012-es bevételük 75 százaléka a kiegészítőkből és az ehhez kapcsolódó termékek eladásából származik. A gazdasági elemzők szerint a lábbelik, bőröndök, kisebb bőráruk és poharak különösen jól fogytak az elmúlt 12 hónapban. Ezzel magyarázható például, hogy Victoria Beckham szemüvegkollekciót dobott piacra, Jean Paul Gaultier lakástextilt és bugyit tervez, valamint hogy az Elle úgy döntött, különszámot ad ki Elle Kiegészítők néven.

C
Fotó: Vogue

Nem csak a tervezők és kiskereskedők koncentrálnak a tartozékokra, hanem az iskolák és diákjaik is. A Savannah College of Art and Design-on indított tervezői szakon megnőtt az érdeklődés a kiegészítőtervezésre és egyre több diák specializálódik erre a területre. „2012 őszén 80 diák kezdi el a tanévet kiegészítő-tervező szakon, ez nyolcszor több, mint amennyi 2008-ban volt” – közölte Michael Fink a SCAD dékánja.
Szóval alapvetően a jövőben több cipőt, táskát és nyakláncot fogunk felhalmozni, mint ruhát. Bár szerintünk ez eddig is így volt. Mindenesetre kíváncsian várjuk, hogy milyen hatással lesz ez a változás a divatra és a néha túlárazott design termékekre.

149961441
Fotó: Mail Today / Europress / Getty

asd

Blogmustra