OFFLINE

A L’Oréal 28,33 milliárd dollárt kaszált tavaly

2012. augusztus 19., vasárnap 17:21

A Palvin Barbarát rúzsügyi nagykövetként foglalkoztató L'Oréal 28,33 milliárd dollárt (6392 milliárd forintot) keresett az elmúlt évben, amivel az 1907-ben alapított cég a világ legnagyobb kozmetikai és szépségápolási vállalatává lépett elő. A Procter & Gamble tulajdonában lévő CoverGirl 20,70 milliárd dollárral a második helyen végzett, az Unilever 8,58 milliárddal a harmadik lett. A top tízes listán szerepel még az Estee Lauder, a Shiseido, az Avon, a Johnson & Johnson, a Chanel és Niveát gyártó Beiersdorf is.

A virágzó szépségiparból profitáló L'Oréal idén is jól teljesít, 2012 első hat hónapjában 74 millió sminktermék eladásával 8 százalékkal növelték meg tavalyi bevételeiket, azaz január 1. és június 30. között 13,76 milliárd dollár (3100 milliárd forint) volt a nyereségük.


A több mint száz éves cég sikerét bátor terjeszkedésének is köszönheti, ugyanis a francia márka tucatnyi más szépségápolási terméket forgalmazó céget bekebelezett, így felügyelete alá tartozik többet között a Shu Uemura, a Kerastase, a Garnier, a Maybelline, a Lancôme, vagy a körömlakkokban erős Essie.

A WWD.com szerint nem a L'Oréal az egyetlen kozmetikai cég, mely sikeresen zárta a tavalyi évet: 100 szépségápolással foglalkozó cég összbevétele 195 milliárd dollárra (44 ezer milliárd forint) rúgott, ami az elemzők szerint a még mindig tartó válságnak köszönhető. Egy felmérés alapján ugyanis a válság óta a nők előbb elcsábulnak egy olcsóbb kiegészítő, mint egy közép árkategóriás ruha láttán. A körömlakkok például a szépségipar legkisebb szegmensét alkotják, tavaly mégis ezek eladásánál volt megfigyelhető a legnagyobb növekedés. A nail art, sőt még a kutyapedikűr is kirobbanó népszerűségnek örvend az utóbbi időben.

Palvin Barbi a Miss Candy kampányban
Palvin Barbi a Miss Candy kampányban

A francia vállalat a gazdag országok közé sorolt indiai piacon is egyre nagyobb sikereket ér el. 2008 óta figyelhető meg a bőrfehérítőket favorizáló piacon az olcsóbb márkák iránti kereslet csökkenése, ami éppen a prémiumtermékekkel jelenlévő L'Oréal számára kedvező.

"Úgy vélem, a fogyasztók egyre tájékozottabbak, képzettebbek és megfontoltabbak a márkák kiválasztásakor. Most érett meg a helyzet arra, hogy a luxustermékekre koncentráljunk" – mondta a 2008-2011 között megtriplázott éves forgalomról Jacques Challes, a vállalat indiába kihelyezett vezérigazgatója. A direktor szerint Franciaország, Kína, Brazília, Japán és az USA után India a hatodik legmeghatározóbb piacuk, így terveik között szerepel a punei gyár bővítése, ahol évi 200 millió terméket gyártanak.

464d56626059948f1262896ba1f383bc

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta