OFFLINE

Vivienne Westwooddal népszerűsítik Angliát

2012. július 30., hétfő 15:53

Vivienne Westwood az egyik arca egy, a brit kormány által készített nemzetközi kampányának. A Vogue értesülései szerint az angolok jó hírét keltő hirdetések világszerte fognak megjelenni óriásplakátokon. A project olyan innovatív területeket kíván bemutatni, melyekben a britek kiválóan teljesítenek – mint a technológia, a vállalkozó szellem, a kreativitás, a tudás, a természetvédelem, a kulturális örökségek, a sport, a vásárlás, a zene és a vidék szeretete. Westwoodra elsősorban a kreativitása miatt esett a választása a szakembereknek.

A Gordon Brownt váltó miniszterelnök, David Cameron még 2011 szeptemberében jelentette be Nagy-Britannia népszerűsítését szolgáló kezdeményezését, azzal a céllal, hogy szeretné, ha minél több emberhez eljutna, hogy Anglia milyen nagyszerű hely, ahova érdemes ellátogatni, ahol érdemes élni, dolgozni, tanulni és beruházni.

Vivienne Westwood
Vivienne Westwood
Fotó: Gareth Davies / Europress / Getty

Westwood, aki szerint a britek most különösen rondák, mindig nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy ruháival elmondja véleményét az aktuális politikai helyzetről. Számos kérdésben, mint a kábítószer fogyasztás, a nukleáris leszerelés vagy a terrorizmus kifejtette már gondolatait. Legemlékezetesebb megnyilvánulása talán az 1989-es Tatler címlap volt, amelyen Westwood gúnyosan Margaret Thatcherként pózolt.

2012-es londoni divathéten bemutatott kollekciójával, kihasználva a divatot, mint médiumot, a környezetvédelemre hívta fel a figyelmet, amihez külön póló kollekciót is piacra dobott, melyet olyan hírességek hordanak előszeretettel, mint Naomi Campbell, Gillian Anderson és Roisin Murphy.

A 71 éves tervezőnő London virágzó kulturális életét népszerűsíti a Tate Galéria új, This is Britain című kisfilmjében is. „ Nagy dolog számomra a londoni kultúra, a múzeumok. Nélkülük nem tudnék dolgozni, kifogynék az ötletekből. Itt mindig van valami új, valami új felfedeznivaló a múltról” – mondja Westwood. A videóban a designer azt is megosztja a nézővel, hogy szerinte melyek minden idők legjobb műalkotásai Frank Auerbach Oxford Street Building Site című festményétől kedzve Whistler Nocturne/Blue and Silver Cremorne Lights című művéig. A kampányban a tervezőnőn kívül egyébként Jon Snow híradós és a zenész Ghostpoet is részt vesz.

Vivienne Westwood és Lily Cole
Vivienne Westwood és Lily Cole
Fotó: Mark Cuthbert / Northfoto

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta