OFFLINE

Az utolsókat rúgja a nyári leárazás

2012. július 28., szombat 12:31

Több helyen a kirakatokba kihelyezett feliratokkal figyelmeztetnek arra, hamarosan búcsút inthetünk a kedvezményeknek, és sok helyen valóban drasztikusan lecsökkent a leárazott ruhák és kiegészítők száma. Ilyenkor már tényleg úgy dobálják utánunk az olcsósított árukat, amelyek közül általában a legbizarrabb, legfurább darabok vészelik át a leárazás első köreit. Megpróbáltuk levadászni a legjobb és a legfurább holmikat, de csak részben jártunk sikerrel. Beszámoló következik a nehéz nap délutánjáról.

Az árak

Bár ilyenkor arra számítanánk, hogy minden ruhát, kiegészítőt 50, 60, sőt, 70 százalékos kedvezménnyel lehet megvásárolni, ez így sajnos nem igaz. Ugyan a Pimkie-ben már párszáz forintért vehetünk könnyen nyári felsőrészeket, egy jó kis nyári ruháért még mindig többezer forintot ki kell fizetni mondjuk a Mangóban, egy divatos zakóért pedig még mindig tízezer forintot kérnek el a Zarában, de érdemes rászánni az időt a keresgélésre, hiszen a Camaïeu üzletében egy 20 ezer forintos kabátot már hatezerért hazavihettünk volna.

A méretek

Mindenhol megpróbáltuk átböngészni a kínálatot, hiszen a leárazások végén könnyű belefutni abba, hogy az olcsó, jóárasított darab pont a mi méretünkben nem kapható. Első blikkre úgy tűnik, hogy nem kell félni ettől, ám többször belefutottunk abba, hogy sem az adott üzletben, sem máshol nem volt a kiválasztott ruhából, pedig ha más dolog tetszett volna meg, akkor lett volna miből válogatni. Ha az eladók nem ajánlják fel maguktól, akkor kérjük meg őket, hogy hívják fel a többi üzletet is, ez kihúzhat a slamasztikából, ugyanis tapasztalataink szerint egy márka eltérő boltjaiban más-más a készlet. A legjobb helyzetben persze az S-es, M-es és L-es méretekkel rendelkezők vannak, hiszen a nagyobb méretekből mintha eleve kevesebb lenne a polcokon a fast fashion márkáknál.

A kínálat

Nem lehet egyértelműen kijelenti, hogy kifosztották az üzleteket, a Mangóban például roskadoztak a vállfák az akciós holmiktól és sok helyen fele-fele arányban voltak a régi és az új kollekció darabjai. A Zarában még mindig több falat borítottak el a leárazott termékek, de már messze nem volt olyan gazdag a választék, mint pár hete. A Stradivariusban, Bershkában és a Pull&Bearben viszont már csak egy szekciónyi akciós termékkel találkoztunk, míg a C&A üzletében szabályosan vadászni kellett ezekre.

Bakik és buktatók

Sok helyen nem írják ki a százalékokat, hanem nekünk kell fejben kiszámolni, hogy pontosan mennyire is járunk jól, ha megvesszük azt a háromezer forintos ruhát. Nem baj, legalább címkében nincs hiány, Tally Weil vagy a Pimkie üzletében a bőség zavarával küzdöttünk. Igaz, náluk legalább egymáson függtek az árcímkék, nem úgy, mint a H&M boltjában, ahol szintén nincsenek százalékok, viszont az eredeti és az akciós címkét sokszor az adott ruha két különböző pontján kell keresni.

Persze ez elegánsabb megoldás, mint az átmatricázás, ahol előbb-utóbb az eredeti árra is kerül valami, így nem derül ki, mennyire is járunk jól, ha megvesszük az adott darabot, lásd New Yorker. Vannak, ahol gondosan ügyelnek a tájékoztatásra és az akciós címkén is szerepel – általában áthúzva – az eredeti összeg, lásd Mango, C&A vagy Promod. Igaz, az utóbbi márkánál kicsit apró számokkal írták ki, így elsőre nem is találtuk meg. Hogy mennyire hiszünk a címkéknek, az ránk van bízva.

Ugyan nem találkoztunk olyannal, hogy az akciós termékek közé egy teljes árú kiegészítő került volna, olyan volt, hogy egy-egy darabról hiányzott az új ár. Ilyenkor vigyünk a pénztárhoz egy másik, jól felcímkézett darabot és a probléma már meg is oldódott, sőt, az eladók kifejezetten hálásak lesznek. A kiírásokat pedig szintén alaposan olvassuk el, ugyanis a kecsegtető számok mögé biggyesztett „-ig” felett könnyű elsiklani.

A legbizarrabb ajánlatok

Minden boltban megpróbáltuk megtalálni a legfurcsább cuccot, amit a leárazásokon korábban tobzódó tömeg martalékul hagyott. Szégyen, nem szégyen, nem igazán teljesítettük a tervet, igaz, azokon a helyeken, ahol bármikor találtunk vicces ruhákat, kiegészítőket, most sem okoztak csalódást, lásd New Yorker, Tally Weil, Pimkie vagy Zara. Azért belefutottunk egy két meglepetésbe, vegyük csak a rikító színű, párducmintás cicanadrágot a C&A-tól, a Marks & Spencer gigaflitteres miniszoknyája vagy a pöttyös kezeslábas a Springfieldtől.

A legjobb ajánlatok

Ha kellően kitartóak, elszántak és ügyesek vagyunk, akkor azért csinálhatunk jó üzletet. A  szerkesztőségi kedvenc például az a Camaïeu-kabát, amit már korábban is említettünk, de hasonlóan rajongunk a Zara tweed blézereiért, tisztelet a kivételnek. Leginkább egy trikókból, atlétákból, rövid és hosszú ujjú pólókból tudunk betárazni, de nyári ruhákból is van még bőven, igaz, nem túlzottan bőrbarát anyagokból.

Fotók a legbizarabb és a legjobb ajánlatokról!
Fotók a legbizarabb és a legjobb ajánlatokról!
Fotó: Zara

A személyzet

A Mammutban nagyon kedvesek és segítőkészek voltak a Mango eladói, az összes üzletet végigtelefonálták, hogy van-e méret az általunk kiválasztott ruhából. Az Arénában lévő eladók viszont kizárólag egymással voltak elfoglalva, és amikor megkértük őket egy szívességre, húzták a szájukat. A Gyorsak és segítőkészek, nem ismerik azt a mondatot: "minden ki van rakva". A Marks és Spencernél az eladók nem másznak rá a vevőre, ám ez nem jelenti azt, hogy kizárják a külvilágot, gyorsak és segítőkészek.

A Springfield kasszájánál bár nem volt senki, hosszú perceket kellett ácsorognunk ugyanis az eladók számokkal küzdöttek. A Camaïeu-ben kicsit meglepődtünk, amikor az egyik lány váratlanul elénk ugrott és promódos stílusban megkérdezte: "segíthetek valamiben"? Nem mintha nem tetszett volna ez a nagy igyekezet, csak hirtelen jött. Az eladók itt nagyon kedvesek és tényleg a vevők érdekeit nézik. A Tally Weilben az eladó lány kedvesen mosolygott és ennyi nekünk elég is volt, hiszen ez sem az a bolt ahonnan öltözködni szoktunk!

Persze vannak azok az üzletek, amelyek nagyon nagyok, de kevés a személyzet, ám ha sikerült rábukkanunk egy eladóra, akkor azért segítenek. És következzen a nap legmegdöbbentőbb élménye: a Stradivariusban eddig még nem tapasztalt dolgot vezettek be: a fülke ajtaján lóg egy kis tábla, amire felírják a vevő nevét, valamint azt, hogy hány ruhadarabot vitt be magával. Klassz ötlet, és így tényleg úgy érezheti a vevő, itt törődnek vele.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta