OFFLINE

Lemondtak a cégvezetők, zuhan az Esprit részvények ára

2012. június 22., péntek 10:11

A kilencvenes évek legendás divatháza, a lazán sikkes 'casual wear' viseleteiről, egyszerű logójáról és trendi táskáiról ismert Esprit pénzügyileg nehéz helyzetbe került. A Huffingtonpost értesülései szerint az Esprit vezérigazgatója, a 44 éves holland származású Ronald van de Vis „személyes okokból” lemondott (valójában 2013 július elsejéig a helyén marad), majd két nappal később a cég elnöke, Hans Joachim Korber is kilépett. „A márka elvesztette a lelkét” – indokolta döntését Korber.

A hír hallatára az Espirt részvényei zuhanni kezdtek, 22 százalékot estek csak a hongkongi tőzsdén (15 éve nem estek egy nap alatt ennyit), megingott a befektetők bizalma a cégben. Az Esprit piaci értéke 73%-kal csökkent 2011-ben a Bloomberg adatai alapján, ráadásul az első félévben a cég profitja 74 százalékkal csökkent. Az Esprit bevételeinek közel 80%-át az európai piac termeli ki, mely épp nincs a legjobb a helyzetben, ez a visszaesés oka. A cég vetélytársai, az Inditex és a H&M nincsenek ennyire Európára utalva, így például előbbi 30%-kal növelte eladásait 2012 első negyedévében, hála új üzleteinek.

Az első Esprit de Corps üzlet az 1970-es években nyitotta meg kapuit San Franciscóban. A Susie és Doug Tompkins által alapított márka hamar híressé és elismertté vált, 1978-ban már 100 millió dollárra becsülték a vállalat forgalmát. A nyolcvanas években is szárnyaltak, az évtized legnépszerűbb márkájaként tartották őket számon. A kilencvenes években azonban keményebb idők jöttek, a gyakran cserélődő vezetőség és az egyre csökkenő nyereség a fejlődésen sem lendített túl sokat ebben az évtizedben.

2011 szeptemberéből az Esprit kivonult Kanadából és az Egyesült Államokból is és a tavalyi átszervezések, valamint a brazil szupermodellel, Gisele Bündchennel és Erin Wassonnal készített őszi és tavaszi-nyári kampányok ellenére a cég helyzete bizonytalanná vált. Szomorú látni, hogy a kezdetben bátor stílusával piacra kerülő márka mennyire képtelen a szinte évről-évre ugyanolyan, már-már unalmas kollekcióival felvenni a versenyt a fiatal és izgalmas ruhákat kínáló Zarával vagy H&M-mel szemben.

“Nagyon nehéz lesz a cégnek új ügyvezetőt találni, nincs sok ember, akinek lenne olyan tapasztalata, ami most segíthet Nagyon sokáig fog tartani a cégnek, hogy újraépítse a márkát” − mondta a Bloombergnek Andrew Sullivan, a hongkongi  Piper Jaffray Asia Securities Ltd. vezető brókere. A borús kilátások ellenére az Esprit inkább építkezik, mint bontana: előző éven 18 millió hongkongi dollárt (530 millió forint) fektettek abba, hogy promóciók, kampányok segítségével 2015 júniusáig megduplázzák az eladásokat Kínában.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta