Beteges a fehérítési mánia Indiában

Zanza!

Míg mi a barnítókrémek és szoláriumok segítségével igyekszünk napsütötte barna bőrszínt elérni, Indiában a bőrfehérítő krémek és csodaszerek forgalmazása egyre népszerűbb. A világosabb bőr utáni vágyakozás nem újdonság Indiában, már évszázadokkal ezelőtt is izgatta a nők fantáziáját, sőt, az indiai és dél-ázsiai nők abban a hitben éltek, hogy a szépség és a világosabb arcszín kiváltság. Ennek eredménye az egyre nagyobb méreteket öltő bőrfehérítésre épülő iparág.
Az áhított fehérítő csodaszerek már bárhol kaphatóak, ami nem sokat dob azon fiatalok önértékelésén, akik úgy gondolják, hogy csak úgy lehetnek szépek, ha halványabb a bőrük színe.

Így fehéredik Sahid Kapur
Így fehéredik Sahid Kapur

2005-ben az Emani indiai kozmetikai cég piacra dobta első, férfiaknak szánt bőrfehérítő krémjét, azóta pedig a legnagyobb külföldi vállalatok, mint Nivea, a Garnier vagy a L'Oreal sorra mutatják be bőrszínvilágosító krémeiket.

John Abraham Garnier-vel lesz egyre halványabb egy indiai óriásplakáton
John Abraham Garnier-vel lesz egyre halványabb egy indiai óriásplakáton

A Shaadi.com indiai társkereső oldal három észak-indiai államban végzett felmérést: a 12 ezer megkérdezett többsége a bőrszínt tartotta a legfontosabbnak partnerválasztás szempontjából. Egy másik piackutató cég kutatásaiból pedig megtudtuk, hogy több bőrvilágosító krém kapható Indiában, mint Coca-Cola. A Hindustan Lever Ltd. Fair And Lovely (Világos és csinos) névre keresztelt kozmetikai termékről készült kampányát betiltották rasszizmus és a női jogok megsértésének vádja miatt, mondván „a szépséggel azonosítja a fehérséget” – írja a BBC. Az aggodalmak ellenére a világosító iparág változatlanul virágzik.

Blogmustra