OFFLINE

Riói divathét: minták és élénk színek a bikiniken is

2012. május 31., csütörtök 10:20

A brazil tervezők is bemutatták egy öt napos nyári divathét keretében legújabb kollekcióikat, melynek középpontjában a bikini állt, az a ruhadarab, aminek tervezéséhez a brazilok értenek a legjobban a világon. Az immár 21 éve Rio De Janeiro-ban megrendezett shown extravagáns, merész lehetőségekben, élénk színekben, különleges mintákban és nem hétköznapi szabászati trükkökben idén sem volt hiány. Összefoglaltuk, hogy mi történt a Dél-Amerika legszebb városában rendezett eseményen.

640

A Totem márkát 1994-ben alapította Fred D'Orey, aki első üzletét saját Ipanemai kertjében nyitotta. Az újságíróból lett tervező a hetvenes és nyolcvanas évek egyik legnépszerűbb szörfösének számított az Ipanemai strandokon. Új kollekciója mindenféle giccstől mentes, korallszínekkel és retro mintákkal telített. A svéd anyától és Forma 1-es Ferrari pilótától származó designert leginkább a zene és az utazás inspirálta 2013-as kollekciója tervezésénél, aminek színpalettájára a mentazöld, a cukorkaszínek és –nagy meglepetésünkre– a szürke a legjellemzőbb. Jövő nyárra tervezett strandkiegészítői az ideiekkel ellentétben visszafogott, rugalmas bőrből készült, fonott darabokat is tartalmaznak. Kedvencünk a stílusos színű bőrből készült napellenző volt.

A Filhas de Gaia két tervezőjének –Marcela Calmon és Renata Salles– stílusára a cég alapítása, 2005 óta jellemző a szofisztikált darabok ötvözése a művésziesebb vonalvezetéssel. Innovatív stílusuk az új kollekcióra is rányomta hatását, a kifutón ropogós fehér, pasztell, narancs, türkiz, konyakszínű, fátyolszerű anyagból készült darabokat vonultattak fel, melyeket remekül kiegészítettek az érdekes helyeken elhelyezett kivágások és az ékszerekkel díszített gallérok. A tervezőpáros 2013-as kollekciója összeségében nagyon nőies és hordható lett, kedvencünk a fehér ing újra divatba hozása volt.
A Melk D-Za csillogó, de anyaghasználatban visszafogott kollekciót vonultatott fel a brazil kifutón, melyre az elefántcsont színek, tarka gyöngyök, fémes fodrok és ovális, matt ékszerek voltak a jellemzőek. A kicsit fura, de szimpatikus bemutató legérdekesebb darabjai a holografikus pillangók és a szuperhősökre emlékeztető sikkes képregényfigura-hatást keltő darabok voltak.

A Salinas Brazíliában szinonímája a kényelmes és alkalmi viseleteknek, termékeit az egyszerűség és a frisseség jellemzi, mely tükrözi Rio de Janeiro látásmódját is. A Rio Fashion Week Jockey Clubba való áthelyezésével pedig még hitelesebben tudta átadni azt a tengerparti élményt, amit eddig is képviselt. A felvonultatott fűzöld, citromsárga, hullámkék és irizáló darabok közül a nagy kockás és mintás masnikkal ellátott szandálok nem is, de a fotónyomatokkal díszített lenge felsők felkeltették érdeklődésünket a márka iránt, ami hozzánk legközelebb Franciaországban, Németországban vagy Spanyolországban rendelkezik saját üzlettel.

A Cia Maritimát 1990-ben alapították Brazíliában. Latin-Amerika legnagyobb strandruha cégének termékeit hírességek és topmodellek hordják szerte a világon. A modern, szexi nő védjegyévé vált márka 2013-as kollekciója sem okozott csalódást, finom hímzések, csipke, kristálygyöngyök, kiváló minőségű kaftánok és kifinomult strandruhák jellemezték a bemutatott darabokat, melyeket a trendeknek megfelelően ötvöztek merész színekkel és az időtlen klasszikus stílusjegyekkel. Kedvenceink a koktélruhának is beillő strandruhák és a köldökig érő halformájú medálok voltak.

A divathét egyik legnagyobb slágerének számított a Coca-Cola márka bemutatója, 2013-as tavaszi/nyári kollekciójuk a nyolcvanas évek hangulatát idézi, farmer anyagokkal és élénk színárnyalatokkal kombinálva az együtteseket, színeiben halványan utalva a Coca-Coca jellemző piros védjegyére. A kollekció az előző szezonhoz hasonlóan merészre és futurisztikusra sikerült mind anyaghasználat, mind formavilág szempontjából is.

A Poko Pano minden évben a Riói Divathét egyik legjobban várt bemutatói közé tartozik, a Sao Paulo-i márka ezúttal sem okozott csalódást, minden típusú női formát igyekezett kiszolgálni színes, virágmintás, fekete és fehér melltartóval kiegészített vagy egyrészes szettjeivel. A 2005 óta piacon lévő márka híres vidám, divatos és egyedi termékeiről, melyeket előszeretettel hordanak olyan hírességek is, mint Beyoncé, Elle McPherson vagy Mischa Barton.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta