100 millió dolláros pert nyert a Burberry

Zanza!

A high-fashion termékekben utazó Burberry-nek a napokban 100 millió dollárt ítéltek meg (24 milliárd forint) kártérítésként. Az 1856-ban alapított cég januárban nyújtott be keresetet a Manhattani Szövetségi Bíróságon. A vádlottak több, mint egy hónap türelmi időt kaptak, hogy megjelenjenek a bíróságon és feleljenek a vádakra, aminek a kiszabott időn belül nem tettek eleget.

Burberry
BurberryFotó: Burberry

A Women's Wear Daily jelentése szerint a beperelt cég több internetes oldalt is működtetett jogtalanul, melyeken használta a Burberry nevet és a neves brit márka termékeinek másolatait, mint például az 1920-as évek óta a divatház jól felismerhető névjegyének számító kockás anyagot. A brit márka az ítélet értelmében nemcsak a hatalmas pénzösszeget, hanem a silány minőségű árukat kínáló jogsértő oldalakat is birtokolja ezentúl, például a yesburberryvision.com-ot vagy a buyburberry.com-ot.

Ez természetesen nem az első nyertes per, a brit brand 2010-ben már indított pert hamisítás miatt a TJ Maxx, a Marshall és a HomeGoods ellen is. A közelmúltban a Hermès kapott kártérítést hasonló összegben, a francia cégnek több, mint 34 hamis weboldalt sikerült megszüntetnie.

Blogmustra