OFFLINE

Feketére retusált modellek reklámozzák a H&M bikiniket

2012. május 3., csütörtök 18:32

A H&M bikinikollekciója megérkezett a cég honlapjára is, aminek már tavaly is örültünk – akkor bordák nélküli modellekkel hirdették a napozócuccokat. Most a modellek csontváza többé-kevésbé épnek tűnik, a testtömegindexük azonban egy sáskáéhoz hasonlatos, bőrszínűk pedig ahhoz a nőéhez, aki ötéves lányát küldte a napgépbe. Kattra jön több.

A kollekció többi elemét már kevésbé szenes bőrszínnel, viszont helyenként szuperintenzív utómunkázással oldották meg. Persze lehet, hogy csak mi látjuk így, kattintson, és döntse el.

A H&M-nek beszólni nem cél, megtették ezt már joggal és anélkül is. Ez a természetellenes bőrszín, amelyet a fentebbi galériánkban mutattunk, viszont valóban irreális elvárásokat ébreszthet azokban a nőkben, akiknek amúgy nem sötét tónusú a bőrük – és nem is lesz ilyen soha. Akkor sem, ha a szoláriumot napozással és önbarnítóval kombinálják, egészen a bőrrákig. Nem ilyenek, és kész. Erre még rátesz a digitális utómunka, amellyel leszedik a nagymellű modell fele csípőjét, a slank kismellűre meg rádobnak két kosárméretet, aztán kezdődhet a játék: kinek maradt annyi önbizalma, hogy bikiniben mutatkozzon bárki előtt?

Bikinidepresszió

A Daily Mail nemrég ismertetett egy ausztrál felmérést, amelyből az derült ki: a nők levertek lesznek attól, ha bikinit kell próbálgatniuk. A kutatás, amelyet a dél-ausztráliai Flinders University hallgatói

Bikinidepressziós?

  • 348
    Igen, engem is sújt
  • 194
    Nem, hidegen hagy
  • 154
    Ilyen felmérést én is tudok

körében végeztek pszichológusok, arra az eredményre jutott, hogy már attól romlik a kedv, ha csak elképzelik, hogy fürdőruhába bújnak egy próbafülkében. A gondolkodási folyamattal együtt jár az is, hogy a nők tárgyként gondolnak saját testükre, hogy testtudatuktól eltávolodva, külső szemlélőként ítéljék meg önmagukat, megjelenésüket.

A kísérletben résztvevőknek el kellett képzelniük négy jelenetet: hogy fürdőruhát próbálnak, hogy azt egy strandon viselik, majd ugyanezeket a helyzeteket nadrággal és pólóval. Ezek után be kellett számolniuk arról, mennyire tudták önmagukat kívülről szemlélni, és hogyan érezték magukat. Természetesen a legtöbb nőnek a bikinipróbálgatás volt a legtárgyiasítóbb elképzelés, mert "a próbafülkék számos, pontenciálisan tárgyiasító elemmel rendelkeznek, így például számos tükörrel, éles fényekkel, és azzal a helyzettel, hogy a nők kénytelenek tüzetesen végigbírálni testüket".

Az egyik kutató, Marika Tiggemann kifejtette: "minden nap viselünk és választunk ruhákat, ezek életünk irányítható aspektusai, sokkal inkább, mint testünk mérete és formája. [...] Kerüljék el a tükröket, és a másokkal való összehasonlítgatást". A gondolatkísérletért remélhetőleg nem kapott külön anyagi juttatást a Flinders University, mert ugyanerre mi is rájöttünk volna: ha még nem adtuk le a tél során felszedett felesleget, és egy percet sem napoztunk, meg amúgy sem érezzük jól magunkat mások előtt bugyiban-melltartóban, akkor nyilván nem szívesen próbálunk fel egymást után tizenöt különböző méretű és fazonú bikinit, hogy azt nézzük, mennyire nem áll jól. Még.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta