Kiakadtak G. Bündchen szexista reklámja miatt a brazil politikusok

Zanza!

A világ legjobban kereső modellje megint botrányt kavart, igaz, ezúttal nem saját nyilatkozatával, hanem egy reklámkampánnyal, aminek ő a főszereplője. Gisele Bündchen nyilván hazafias kötelességének tett eleget, amikor elvállalta, hogy ő lesz a brazil Hope márka reklámarca (igen, saját kollekciót is kapott). Nos, a számítása nem jött be, ugyanis a dél-amerikai ország hivatalnokai szerint a hirdetések túlzottan szexisták, a nőket szexuális tárgyként mutatja be, és egy nagy pofon mindannak, amit a nők jogaiért küzdők elértek. A nőügyi minisztérium állítása szerint ez a fajta diszkriminatív tartalom bizony a brazil alkotmány két cikkelyének semmibevétele.

A Guardian szerint egyik televíziós hirdetésben például arra utalnak, hogy ha a nő vét pár hibát – mondjuk összetöri pasija kocsiját, meghívja a kedves mamát – akkor könnyen kiengesztelheti a férfit, ha a Hope fehérneműiben illegeti magát előtte. A mottó: „Brazil nő vagy – vesd be a csáberődet!” Nos, a kormányzat illetékesei nem túl fogékonyak erre a fajta humorra, és legszívesebben tiltólistára tennék a reklámot. Állítólag a szeptember 20-i „premier” óta már hat, igen hat panaszt kaptak a nézőktől.

Ön szerint is szexista a reklámkampány üzenete?

  • Nem 270
  • Igen 92
  • Nem tudom 54

A fehérnemű-gyártó cég vezetője természetesen kikéri magának, hogy a reklámkampány szexista lenne. „Gisele a megmondhatója annak, hogy a mindennapi életet akartuk kifigurázni a kampányban mutatott helyzetekkel. „Mivel a megélhetésünket az biztosítja, hogy szem előtt tartjuk a nők igényeit, meglehetősen abszurd lenne a részünkről, ha bármilyen módon megaláznánk a vásárlóközönségünket. A kampányért egyébként egy brazil ügynökség, a Giovanni+Draftfcb a felelős.

Történt mindez kilenc hónappal azután, hogy felesküdött Brazília első női elnöke, Dilma Rousseff. Ez természetesen óriási győzelem volt a női egyenjogúság mellett kardoskodóknak. Rousseff nemrég a Newsweeknek adott interjút, amelyben felidézte azt az esetet, amikor odament hozzá egy kislány, és megkérdezte, tényleg lehet-e egy nőből is elnök. „Nem tudom, hogy ez már egy teljesen új világ, de tény, hogy változnak a dolgok. Az, hogy egy kislány rákérdez arra, hogy belőle is lehet-e elnök, ennek a jele” – nyilatkozta az elnökasszony.

A világon persze számtalan reklámot tiltottak be vagy kritizáltak azért, mert túl szexistának gondolták a cenzorok, például a holland Suitsupplykorábbi kampánya, a Shameless vagy a Zalabaromfi Zrt. egyik óriásplakátja, amin a Bomba csirke felirat mellett egy tangában guggoló nő volt látható. Gisele Bündchen pedig már korábban is magára haragított jó pár nőt, amikor kijelentette, legszívesebben törvénybe iktatná azt, hogy a nőknek hat hónapig szoptatniuk kell gyermekeiket a szülés után. A balhét egy bocsánatkéréssel próbálta elsimítani.

Blogmustra