Túl szép Julia Roberts bőre a brit reklámhatóságnak

Zanza!

A brit reklámetikai hatóságnál (Advertising Standards Authority) bepanaszolták a L’Oréalt, mert két hírességet is túlzottan retusált a hirdetéseiben. Állítólag - ahogy egy korábbi hasonló esetben - ismét Jo Swinson képviselőasszony jelezte az illetékesek felé, hogy egy újabb kozmetikai cég vetette el a sulykot.

Az egyik problémás reklámfotón Julia Roberts látható. A színésznővel a Lancôme Teint Miracle alapozóját kívánta népszerűsíteni a cég. Állításuk szerint tíz év kutatás és fejlesztés eredményeként hozták létre azt a terméket, amely tökéletes bőrt varázsol használójának. A Daily Mail információi szerint Julia Roberts 15 millió fontot kapott azért, hogy ő legyen a L’Oréal almárkájának reklámarca. A vállalat azzal védekezett, hogy valóban végeztek utómunkálatokat, de a fotó tökéletesen visszaadja azt, hogy milyen természetesen egészséges és ragyogó bőre is van a színésznőnek.

roberts450

A másik problémás hirdetésnek Christy Turlington és a Maybelline The Eraser nevű alapozója a főszereplője. A L’Oréal azt állítja, hogy csupán apró igazításokat végeztek, kicsit sötétítettek a szemöldökön, puhították az ajkakat, a sötétebb árnyékokon finomítottak, bizonyos helyeken a sminkkel is babráltak és hasonlók. Az öregedés elleni alapozó hatását egyébként úgy próbálták meg érzékeltetni, hogy a modell arcának csak egy részét fedi alapozó. Ugyan a reklámfotón szereplő apróbetűs részben a cég felhívta mindenki figyelmét arra, hogy ez csak illusztráció, de a balhé kirobbanása után azt nyilatkozták, hogy a kép a változtatások ellenére pontosan, valósághűen mutatja be, hogy milyen csodás hatása is van az ő remek terméküknek.

turling450

Sajnos mindez nem győzte meg a reklámetikai hatóságot, meglátásuk szerint a szóban forgó hirdetések igenis alkalmasak a fogyasztók megtévesztésére, és úgy döntöttek, hogy a reklámfotók kifogásolt változatai a továbbiakban nem használhatóak fel.

Nem ez az első eset, hogy az ASA ilyen döntést hozott: 2009-ben megtévesztőnek nyilvánították az Olay egyik szemránckrémjének hirdetését, mert a fotón szereplő híres modell, Twiggy szemkörnyékét alaposan retusálták. Dr. Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára a Velvetnek akkor elmondta, hogy valószínűleg Magyarországon is hasonló problémához vezetett volna a fent említett hirdetés. Hozzátette, a cég vélhetően hasonlóan reagált volna a vádakra, vagyis szintén lecserélték volna a kifogásolt hirdetést.

A magyarországi fogyasztók egyébként a Gazdasági Versenyhivatalnál emelhetnek panaszt, és az ÖRT honlapján is található egy panaszindítvány. A GVH jogi eljárás keretében korábban több kozmetikai céget is megbüntetett, mivel véleményük szerint az érintettek a fogyasztók megtévesztésére alkalmas dolgokat állítottak termékeikkel kapcsolatban.

Blogmustra