OFFLINE

Túl szép Julia Roberts bőre a brit reklámhatóságnak

2011. július 28., csütörtök 08:43

A brit reklámetikai hatóságnál (Advertising Standards Authority) bepanaszolták a L’Oréalt, mert két hírességet is túlzottan retusált a hirdetéseiben. Állítólag - ahogy egy korábbi hasonló esetben - ismét Jo Swinson képviselőasszony jelezte az illetékesek felé, hogy egy újabb kozmetikai cég vetette el a sulykot.

Az egyik problémás reklámfotón Julia Roberts látható. A színésznővel a Lancôme Teint Miracle alapozóját kívánta népszerűsíteni a cég. Állításuk szerint tíz év kutatás és fejlesztés eredményeként hozták létre azt a terméket, amely tökéletes bőrt varázsol használójának. A Daily Mail információi szerint Julia Roberts 15 millió fontot kapott azért, hogy ő legyen a L’Oréal almárkájának reklámarca. A vállalat azzal védekezett, hogy valóban végeztek utómunkálatokat, de a fotó tökéletesen visszaadja azt, hogy milyen természetesen egészséges és ragyogó bőre is van a színésznőnek.

roberts450

A másik problémás hirdetésnek Christy Turlington és a Maybelline The Eraser nevű alapozója a főszereplője. A L’Oréal azt állítja, hogy csupán apró igazításokat végeztek, kicsit sötétítettek a szemöldökön, puhították az ajkakat, a sötétebb árnyékokon finomítottak, bizonyos helyeken a sminkkel is babráltak és hasonlók. Az öregedés elleni alapozó hatását egyébként úgy próbálták meg érzékeltetni, hogy a modell arcának csak egy részét fedi alapozó. Ugyan a reklámfotón szereplő apróbetűs részben a cég felhívta mindenki figyelmét arra, hogy ez csak illusztráció, de a balhé kirobbanása után azt nyilatkozták, hogy a kép a változtatások ellenére pontosan, valósághűen mutatja be, hogy milyen csodás hatása is van az ő remek terméküknek.

turling450

Sajnos mindez nem győzte meg a reklámetikai hatóságot, meglátásuk szerint a szóban forgó hirdetések igenis alkalmasak a fogyasztók megtévesztésére, és úgy döntöttek, hogy a reklámfotók kifogásolt változatai a továbbiakban nem használhatóak fel.

Nem ez az első eset, hogy az ASA ilyen döntést hozott: 2009-ben megtévesztőnek nyilvánították az Olay egyik szemránckrémjének hirdetését, mert a fotón szereplő híres modell, Twiggy szemkörnyékét alaposan retusálták. Dr. Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára a Velvetnek akkor elmondta, hogy valószínűleg Magyarországon is hasonló problémához vezetett volna a fent említett hirdetés. Hozzátette, a cég vélhetően hasonlóan reagált volna a vádakra, vagyis szintén lecserélték volna a kifogásolt hirdetést.

A magyarországi fogyasztók egyébként a Gazdasági Versenyhivatalnál emelhetnek panaszt, és az ÖRT honlapján is található egy panaszindítvány. A GVH jogi eljárás keretében korábban több kozmetikai céget is megbüntetett, mivel véleményük szerint az érintettek a fogyasztók megtévesztésére alkalmas dolgokat állítottak termékeikkel kapcsolatban.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta