Lady Gagával a címlapon a legkelendőbb egy magazin

A tavalyi év igazi diadalmenet volt Lady Gaga számára, és azoknak is csurrant-cseppent valami, akikhez akárcsak egy címlapfotó erejéig köze volt. Az Audit Bureau of Circulations adatai szerint az extravagáns énekesnő 2010-ben óriási sikert aratott címlaplányként is, ugyanis azok a magazinok, amelyeken az ő fotója díszelgett, elég kelendőek voltak. A Rolling Stone magazin júliusi száma, amelynek címlapján Lady Gaga egy fegyverrel pózol, szeptemberig bezárólag a kiadvány egyik legtöbb példányban eladott száma volt 2010-ben, összesen 245 ezer darab kelt el belőle, ami háromszorosa a tavalyi átlagnak.

A Cosmopolitan áprilisi száma Lady Gaga főszereplésével 1,7 millió példányban kelt el, és október végéig bezárólag ez lett a legjobban fogyó lapszáma a kiadványnak. A Vanity Fair szeptemberi számát, amelynek elején természetesen a különc híresség szerepel, 450 ezren vették meg, és ezzel novemberig a második legjobban teljesítő lapszám volt, nyolcezer példánnyal megelőzve az átlagot. Az Elle januári száma, amelynek természetesen Lady Gaga volt a címlapján, az októberig tartó időszakban a harmadik legkelendőbb lapszám volt. Bár Rihanna nem tudta überelni kolléganőjét, a WWD szerint azért ő is elég jól teljesített tavaly.

A 2010-es év  legrosszabb címlaplánya Taylor Swift lett. Az áprilisi Elle, amelynek ő volt a címlapján, októberig bezárólag a legkevésbé kelendő száma volt a kiadványnak; hatvanezerrel kevesebben olvasták, mint általában szokták. Swift a Glamour magazinnak sem hozott szerencsét, a novemberi kiadás ugyanis a második legrosszabbul teljesítő lapszám volt, a júliusi Marie Claire októberig pedig a harmadik legkevésbé kelendő száma volt a magazinnak. Blake Lively, a Gossip Girls című sorozat szereplője sem volt túl hálás téma a divatmagazinok szempontjából. Az Esquire magazin vele foglalkozó kiadása legrosszabbul teljesítő száma volt a kiadványnak októberig, és a júniusi Vogue sem könyvelhetett el túl nagy sikereket. Igaz, a trendnek némileg ellentmond az, hogy az októberi Allure, amelynek ő volt a címlapján, a maga 196 ezer eladott példányával a legkiemelkedőbb száma volt a magazinnak tavaly.

Ingadozó volt a teljesítménye Jessica Simpsonnak, aki a Lucky magazinnak szerencsét hozott, a Marie Claire-nek viszont nem. A Hills című valóságshow egykori főszereplője, Lauren Conrad címlaplányként kedvezően befolyásolta a Glamour eladásait, a Seventeen magazin azonban utólag már bánhatja, hogy őt kérte fel. A Vogue nem sokat kaszált azzal, hogy a novemberi szám címlapjára Anne Hathaway fotóját rakta, az InStyle esetében azonban fordított volt a helyzet.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek