Széttárt lábú, csupasz mellű nőkkel reklámozza öltönyeit egy ruházati cég

A szexszel gyakorlatilag mindent el lehet adni, még az olyan unalmasabb termékeket is, mint mondjuk az öltöny. Ezt jól tudja a pontosan ebben a témában kereskedő, holland Suitsupply is. Legújabb reklámkampányuk elég erotikusra sikeredett, sőt, egyesek szerint nem is szexis, hanem egyenesen szexista fotókról van szó. Az egyik képen egy öltönyös férfi a mellette széttárt lábbal ülő szőke modell ruhája alá tekint, egy másikon egy szintén elegáns fiatalember a tűzhely mellett teszi magáévá hátulról az éppen a kávéját szürcsölgető nőt, és a fennmaradó három fotó is ebben a témakörben mozog. A reklámkampány egyébként stílszerűen a Shameless (magyarul szemérmetlen, szégyentelen) címmel fut.

A Jezebel szerint a holland eredetű cég azt állítja, hogy Facebook-oldalukról eltüntették az ominózus fotókat megalázó voltuk miatt.  Nos, a képek ezt követően egy időre ismét felkerültek a márka fényképei közé, de úgy tűnik, hogy az illetékesek újból közbeszóltak, és most összesen csak négy tekinthető meg az eredeti tízből. A Suitsupply szóvivője az üggyel kapcsolatban elmondta, hogy a képeket a világ egyik legjobb fotósa, Carli Hermès készítette - írja a NU.nl. Hozzátette, szerinte egy művészien kivitelezett kampányról van szó, a fotók tulajdonképpen erotikus jeleneteket ábrázolnak. Egyúttal úgy véli, hogy az illetékesek kicsit túlreagálták a helyzetet, és a túlzott óvatosság, a szabályok túl szigorú értelmezése a Facebook esetében nem biztos, hogy jóra vezet.

Ön szerint szexista a Suitsupply új reklámkampánya?

Egyébként nem ez az első eset, hogy a Suitsupply kihúzza a gyufát egyik hirdetésével. Korábban egy Star Smoking feliratú hirdetésük volt, amin egy szmokingot viselő férfi éppen egy cigarettát szív. Egy holland, dohányzásellenes szervezet, a Stivoro attól tartott, hogy nem mindenki érti majd a szójátékon alapuló poént, és egyesek ahelyett, hogy egy új szmokingot újítanának be maguknak, inkább lelkesen dohányozni kezdenek.

Persze nem kell külföldre menni szexista vagy legalábbis annak titulált reklámokért. Pár éve nagy vihart kavart a Zalabaromfi Zrt. egyik óriásplakátja, amin a Bomba csirke felirat mellett egy tangában guggoló nő volt látható. A modell testét szaggatott vonalakkal különböző részekre osztották, mintha csak egy olyan ábrát látnánk, amit a húsboltokban szoktak elhelyezni a pult felett. A Magyar Reklámszövetség reklámetikai bizottsága és az Önszabályozó Reklámtestület közös állásfoglalásban ítélte el a céget. Mint kijelentették, nem a szexualitással volt a gondjuk, mivel a női test ábrázolása hosszú időkre tekint vissza, itt viszont a női test öncélúan, tárgyként ábrázolva jelent meg. Pár hónappal ezelőtt a PETA hasonló plakátját tiltották be Kanadában, pedig a felszabdalt modell, vagyis Pamela Anderson a földijük .

Oszd meg másokkal is!
Mustra