Chipsnek álcázott répával vernék át az amerikai iskolásokat

Zanza!

A Coca-Cola egyik volt elnöke, Jeff Dunn jelenleg a kanadai Bolthouse Farms nevű cég vezérigazgatója és egészséges ételeket, italokat előállító új vállalkozásával szeretne betörni az egyik legnagyobb élelmiszeripari piacra, a gyorsételek közé.

A csomagolt bébirépát, különféle salátaönteteket és zöldségleveket forgalmazó cég ezt úgy tervezi, hogy a bébirépát olyan csomagolásban, olyan szlogenekkel árulja a gyerekeknek, amilyenben a chipseket szokták, hátha a látványos tasakok és hangzatos szövegek ráveszik őket arra, hogy kevesebb olajban sült rágcsálnivalót egyenek.

A bébirépa átpozicionálásához szükséges reklámkampányt a Crispin Porter + Bogusky fogja elkészíteni, akik korábban dolgoztak már a Burger Kinggel, és készítettek dohányzásellenes reklámot is, tehát látták az érem mindkét oldalát. Jeff Dunn a USA Todaynek elmondta, kampányuk nem a gyorsételek és rágcsálnivalók ellen lesz, hanem azért, hogy a bébirépák is megjelenjenek a kínálatban.

A répák az új csomagolásban
A répák az új csomagolásban

A USA Todaynek nyilatkozó pszichológus, Carol Moog viszont arra figyelmeztetett, hogy a gyerekek könnyen csalódottak lehetnek, ha a figyelemfelkeltő csomagolásban nem valami különlegesnek számító terméket, hanem hagyományos bébirépákat találnak. Ezen segíthetne, ha mondjuk a répák kapnának valamilyen színezést vagy bevonatot, de akkor arról lenne szó, hogy a répákkal utánozni akarják a gyorskajákat, ami nem célja a cégnek, ráadásul így megtévesztenék a gyerekeket.

Kate Newlin reklámszakember szerint azért sem működik majd a chipsnek álcázott répa, mert a répafogyasztás közben elmarad a nassoláskor nélkülözhetetlen bűntudat. Bár ez már annyira lila nekünk, hogy ennek a megértéséhez valószínűleg amerikainak kell lenni.

"Örülünk, hogy másokat inspirálunk. Tudjuk, hogy az emberek nem esznek elég gyümölcsöt és zöldséget. Örömmel látunk minden próbálkozást, aminek az a célja, hogy szélesebb skáláról tudjanak az emberek rágcsálnivalót választani maguknak" - mondta a Lay's chipseket és a Cheetost gyártó Frito-Lay képviselője.

A kampány részeként elindítottáka a babycarrots.com honlapot, hamarosan egy videojátékot is elérhetővé tesznek, ami szintén a roppanó, finom répák népszerűsítéséről szól. A tervek szerint a répák megjelenhetnének akár az iskolai automatákban is. Önnek tetszik a chipsnek álcázott répa?

Blogmustra